Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bilen en v70 glt -99 med 30000 mil.

köpte den och bytte övre motorkudden då den va slut.

symtomen är att bilen skakar en del från framvagnen (märks även på ratten), speciellt vid inbromsning. det känns precis som att skivorna är skeva vid inbromsning. Vid lugn inbromsning skakar det inte märkbart mycket mer, men vid kraftig inbromsning känner man av det rejält.

har bytt skivor och belägg fram och oken rörde sig fint. har ej kollat bak än, men tycker att det inte borde få sånna kraftiga vibrationer.

har hört att den nedre högra motorkudden kan ställa till med liknande problem, kanske även något i bakvagnen?
Anders1984 skrev:bilen en v70 glt -99 med 30000 mil.

köpte den och bytte övre motorkudden då den va slut.

symtomen är att bilen skakar en del från framvagnen (märks även på ratten), speciellt vid inbromsning. det känns precis som att skivorna är skeva vid inbromsning. Vid lugn inbromsning skakar det inte märkbart mycket mer, men vid kraftig inbromsning känner man av det rejält.

har bytt skivor och belägg fram och oken rörde sig fint. har ej kollat bak än, men tycker att det inte borde få sånna kraftiga vibrationer.

har hört att den nedre högra motorkudden kan ställa till med liknande problem, kanske även något i bakvagnen?
Kanske skeva fälgar/fälg??
Jo det har jag gjort. Kollade vid inköp, drygt 2 mån sen och märkte inget glapp nånstans, men igår kollade jag igen och såg att höger spindelled va slut så bytte länkarmen. Ingen skillnad på skakningarna, men antar den måste på 4hjulsinställning först (ratten står lite lustigt)

Kollade även oken bak och dom rörde sig som dom skulle, men när vi skulle pressa tillbaka oket på vänster sida så läckte det ur damasken/kolvskyddet, så där är nåt galet. Blir väl till att byta ok, så får vi se. Men borde inte göra dessa vibrationer tycker jag...

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]