Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Osborn
När jag kopplar an Android-telefon (SE XPERIA) till Bluetooth handsfree överförs inte alla kontakter till bilen. För en del kontakter med flera telefonnummer fattas det ett nummer. Kontakterna ligger ursprunligen i Outlook. Jag har provat med SE K850i, och då fungerade det perfekt.

Någon som vet vad felet beror på? Det känns som en bug i Android.
Användarvisningsbild
av Severin
mattdahl skrev:Jag har löst problemet själv, och har nu fått synkronisering av hela telefonboken.

Problemet i mitt fall ligger i Outlook som jag använder på jobbet, och som är synkat med Telefonen.
När jag lägger upp en ny kontakt i Outlook så förs den automatiskt över till telefonen via internet. Det har visat sig att Outlook:en lägger till ett blanksteg (mellanslag) efter varje telefonnummer som jag lägger in.

Bilens blåtand synkar inte telefonnumren som har ett blanksteg i slutet.

Så lösningen för mig blev att ta upp kontakterna i telefonen och radera blanksteget. Efter det så synkar bilen kontakten utan problem.

Har inte lyckats få bort blanksteget genom att ändra kontakten i Outlook.
Användarvisningsbild
av mange69
Hur fungerar själva BT- kontakten mellan telefonen och bilen?
Jag har en X10 och den tappar nästan alltid kontakten med BT en bit in i ett samtal, men aldrig innan ett samtal. Det spelar ingen roll om jag ringer eller blir uppringt. När jag väl tappat kontakten så säger bilen att den tappat kontakten medan min X10 fortfarande ser ut att vara ihopkopplad med bilen. Jag måste starta om telefonen för att kunna återansluta. Det har varit så med både Android 1.6 och 2.1. Med min jobbtelefon SE Naite så fungerar det utan problem. :evil:
av Osborn
Severin: Jag testade om din metod funkar, men tyvärr gjorde den inte det.

mange69. Jag har samma problem som du. I min förra bil hade jag Bluetooth från SonyEricsson och då funkade det med Android.
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]