Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

men nu ska ju henkes bilverkstad vara en aktriserad verkstad, så då har han ju alla datasystem & är skyldig til at alltid kolla kampanjer.
Även han har ju dom fina golven, o stolarna, då det är krav för att vara aktoriserad !!

Eller har henke bara skrivit att han är aktoriserad för att locka till sig kunder?

Sen tror jag inte nån nåstans skrivit att det är bättre mekaniker på en aktoriserad verkstad. men en aktoriserad verkstad har store brors ögon på sig, så dom har koll på att en "dålig" mek inte får göra vissa jobb (det finns en utprövad modell)

Sen är det lite fel att skriva timpris, då det är ett teoretiskt pris & bara passar in på en enda verkstad (du skrev ett pris 2005, vi har inte ens i dagt 6 år senare det priset)
Sen är det bättre att kolla på indragna kronor/ timma, då det är vad man i verkligheten drar in (brukar ligga på 80% av det teoretiska timpriset du redovisa)
Viktigt att poentera är att det inte är tmpriser, utan fasta priser. Fasta priser gör att kunde iförvag vet vad det kostar & kan ta ställning om han vill ha jobbet gjort. Det är inte lika lätt med rörligt pris!!!
Jag tror att Henke hade ett lockpris till Ringhede. Förklara annars varför han "bara" tog 440:- för c.a 3,5 timmes arbete. Det är ju det som det tar enligt Sparkz:s exempel. Och även om de mindre verkstäderna ligger på halva timpriset mot de stora verkstäderna borde det kostat betydligt mer än 440:-. Men Ringhede fick ett jobb, som han var nöjd med, till ett suveränt lågt pris. Det är bara att gratulera.
finns inte en susning att han tog 440:- för allt det där. även om han har svårt att hitta kunder så han måste ha lock priser, så finns det ingen anledning att gå back på att jobba.
"nån" har glömt att redovisa vad det kostar, eller så har han bara fått kostnadsförslag. arbetet är inte utfört på hans bil ännu, o i kostnadsförlaget saknas timdebiteringen. ett annat alternativ är att det finns ett kvitto till, som kommit bort, eller så vart det helt utan kvitto...

Hur som helst så stämmer inte prisupgivtena, så det är ju sjukt dåligt att bygga en sån här tråd på att alla som tar över 125:-/timman är svin.

125:- in för företaget, blir ungefär 65:- när staten tagit sitt.
65:-/ timma ska ränga till de anställdas lön, likal hyra, el/vatten, försäkringar, marknadsföring m.m.
säg att han är snabb o gör det på 2 timmar, då blir det 110:- in för företaget/ timme som ska räcka till allt jag räkna upp.
Man brukar väl räkna med att runt 300kr/timme är minimidebitering för att det över huvud taget skall gå runt i de flesta branscher med lite fasta kostnader. Här i stan tar polska målare med skattsedel runt 250kr timme (innan ROT-avdraget) och det klarar man nog knappt ett svenskt företag på...
Plåtslagare/lackerare med stora fasta kostnader i form av utrustning, lokaler och driftskostnader kan dra iväg runt tusenlappen.

/Thomas
Helt rätt nånstans där ligger de fasta omkostnaderna.
Hade inte tänkt skriva mer men då det fortsätter med massa misstankar så.
Åter efter en trevlig helg i Stockholm (kramp i skrattmusklerna, var på Norra Brunn, kan rekomenderas) och upplevt bedrägliga taxischafförer som trott att vi var idioter som inte visste rätt väg.
Från hotell på Östermalm till Norra Brunn 119 kr tillbaka 360 kr (sjukt, taxan är högre på kvällen med ca 30%) inte mer än dubbelt
Blåst igen.

Åter till reparationen som Henkes Bilverkstad gjorde 2005
Firman har troligen hyffsade rabatter på delarna och bidrager till vinsten vilket kan förklara priset.

Antag nu att firman missat och borde satt upp för t.ex. 3 timmars jobb så fattas 440 x 2 kr
Då hade kostnaden blivit 2656 kr
Nöjad nu??????????

Vilket är hälften mot Bilia
OBS angivna priser är från 2005 så de är troligen högre idag men skillnaden är nog liknande.

Inse bedrägeriförsöket att ta betalt för mer än vad som behövdes.

CarMan, jag tycker du tar direktkontakt med Henrik som driver firman och förklarar att du misstänker honom dels för att göra skitjobb, sysla med kriminell verksamhet mm.
Bara för att du försvarar bedrägerier i den typ av bransch du jobbar i.
Uppgifter till firman finns tidigare i mina inlägg.

CarMan om du inte vågar ta direktkontakt utan bara vågar skriva skit på ett forum så kan du uppge namn och telefonnummer här så ska jag se till att Henrik kan kontakta dig.
Jag tror inte han alls tycker om att bli misstänkt för skit.

Mer gratisreklam för Henkes BIlverkstad vågar jag mig inte på då forumet inte tillåter reklam.
Ber moderator om ursäkt för reklaminslag men är använt som bevis för bedrägeriförsök.

/Roland
Jag har inget otalt med henkes bilverkstad, o har inte sakt nåt on om dom.
Det jag säger är att du inte visar oss den sanna bilden av ditt verkstadsbesök på henkes bil
CarMan skrev:Jag har inget otalt med henkes bilverkstad, o har inte sakt nåt on om dom.
Det jag säger är att du inte visar oss den sanna bilden av ditt verkstadsbesök på henkes bil
Vad i helvete är det du påstår?
Påstår du att jag ljuger?

En stunden påstår du att firman inte är auktoriserad.
Nästa stund att det är kass fima då det inte är ett aktiebolag.
Nu att jag far med osanning i mina påståenden.

Det är min heder du ifrågasätter när du påstår att jag ljuger.

Här är bilder på kvitto så du ser att jag inte ljuger.
Med spec synliga (kvitton för betalning uppvikta)
Bild

Och där man ser kvittens för betalning med Visa kort
Bild

Om du nu påstår att det är svarta pengar så är det nog inte många som tror dig då man troligen då hellre velat ha kontanter.

Vad mer krävs för att få dig att fatta att detta hänt?

Vill du ha bilder på Bilias försök till bedrägeri?
(jag har offerten kvar då jag sköter min ekonomi med kvittenser på mycket seriöst sätt precis som jag väljer företag både privat och i mitt arbete)

Nu förväntar jag mig en ursäkt av dig CarMan för dina anklagelser.
Även Henkes Bilverkstad förväntar sig nog upprättelse från din påståenden.

/Roland
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]