Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av kristerj69
Tja!
Jag är som sagt helt ny här på forumet & har väl inte riktigt koll på läget!
Vet inte när man ska starta ny tråd eller försöka använda existerande med passande rubrik osv..
Är det okej att starta ny hela tiden eller är det praxis att söka först & föröka leta?

Sen det här med att redigera det man skrivit? När jag väl postat så hittar jag inget ställe där jag kan ändra i mitt inlägg :???: Eller är jag blind? Ibland kommer man ju på att man skrivit lite fel eller vill ändra formulering på nån mening.
av kristerj69
Blind är jag tydligen eller så hade jag ofrivilligt blivit utloggad. nu ser jag ju knappen för "ändra"

Men ändå undrar man ju lite vad policyn är för att starta nya trådar??

Hittade en bra rubrik om dieselvärmaren som låg i delen "Volvo C30, S40N, V50, C70N" men där ville ju inte jag gå på med min V70!!
Användarvisningsbild
av cybermunk
Bästa tipset är att söka först hittar du inte något som du anser liknar ditt tillräckligt starta ny.

Speca så hårt det går, ex-vis V70 "årtal" Dieselvärmare.
Användarvisningsbild
av vetten
Men här är vi ju inte långsinta här på forumet utan för det mesta hjälpsamma mot varandra och tar ofta samma fråga gång på gång och svarar likaså och gärna med en länk till en tidigare liknande fråga och det gör vi ju så gärna med "Rokies" här eftersom av alla nya som kommer hit så lär sej säkert 50% något som dom i sin tur delar med sej av
Senast redigerad av 2 vetten, redigerad totalt 0 gång.
av kristerj69
Nu är ju diskussionen i full gång i den tråden jag hittade så det får väl vara så!!
Men jag ville bara fråga för på en del forum törs man knappt starta nya trådar.
Användarvisningsbild
av cybermunk
vetten det där va en sak jag tänkte på men huvet och fingrarna va inte sammankopplade då.
Jobbat 8h och varit vaken 18.
av kristerj69
Ja å vettens inlägg går ju att tolka på olika sätt ;)

Finns andra forum jag vart aktiv på i många år & där lär man sig med åren vilka ord & fraser som används & det blir mycket lättare att söka!! Jag förstår att det inte är roligt att ta varje fråga om & om igen. men kolla tipset jag fick av Larzan i tråden Problem med dieselvärmare
så ser ni att man ska söka felstavat. Hur ska man som rokie veta det??

Nja jag har under årens lopp lärt mig att det är en väldig skillnad på att "hänga" på ett forum under många år & lära sig känna andra mot att som ny försöka söka bland tusentals trådar.
Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]