Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Rätt vad det är så stannar motorn när jag kör och alla lampor lyser på instrumentpanelen. Efter 10 sekunder går det att återstarta motorn och bilen går bra igen. Lampan lyser för lambdasonden någon dag och slocknar sedan.
Jag bytit lambdasonden utan resultat. Den gör så här var 20 mil. Har gjort så senaste året. När det är riktigt kallt går det långt mellen gångerna. 740 230f årsmodell 1990
Vad kan vara fel????
Eftersom det klipper fullständigt kan det vara impulsgivaren som sitter ovanpå Kopplingskåpan (sprängkåpan).

Mvh GK
Bättre är att kontrollera komponenter, felsöka, först eftersom felkoder oftast bara ger en indikation vad som felas motorsystemet och det behöver inte vara just den komponenten som felmeddelandet anger. Har du en multimeter? Har du en reparationshandbok typ "Haynes"?

Mvh GK
gnestakalle skrev:Bättre är att kontrollera komponenter, felsöka, först eftersom felkoder oftast bara ger en indikation vad som felas motorsystemet och det behöver inte vara just den komponenten som felmeddelandet anger. Har du en multimeter? Har du en reparationshandbok typ "Haynes"?

Mvh GK
Ja jag har både en multimeter och Haynes bok?
vad göra med dom.
Du har ingen du kan låna en luftmassemätare av så du kan testa om din är trasig?
Det går ju också att dra ur kontakten till lmm då ska bilen gå i nödläge om det händer ofta så ser du om den går eller inte.
Du läser hur du felsöker de olika komponenterna och sedan tar du din multimeter och utför mätningarna för att fastställa huruvida komponenterna är OK eller inte.

Mvh GK
ELFEL från helvetet?

Efter att ha bytt bromsvätskan till kopplinge[…]

Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]