Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
eijo skrev:Från Volvocars.se:
Bild
Bild
Snyggt. Blir nog en XC70 till nästa gång istället för en bayrare ändå :)
av nilsotto
Det verkar som att de bytt ut filmen mot en S80 MY11. MY12 kanske lades ut av misstag innan. Lite kul i och för sig :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Direkt blev nuvarande instrumentbräda mycket gammal..... :shock:
Det är ju det som fet-suger skunkballe med hårdintegrerad stereo....

Förr ploppade man ju bara i en ny toppmodern apparat i instrumentbrädan så var man ju med i matchen igen.

Nu måste man ju omdelbart köra alla MY11 bilar direkt till skroten och köpa ny bil för 500.000 för att få nya stereon... :evil: :evil: :evil:

Där rasade andrahandsvärdet på MY11 och äldre 100.000 kr i ett huj....
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Fast nya stereon blir säkert inte till det bättre....Min erfarenhet av 2005 High performance var att den var grym även utan Subwoofer.

Min nästa bil efter 05:an - en MY08 V70II, hade sämre stereo trots att även det var High performance. 4x55W har jag för mig. Min nuvarande 2,5FT har 4x40W om jag inte minns fel (trots High performance) och nu låter det inte alls lika bra som de tidigare. Då har jag ändå Subwoofern som hjälper upp en del. Diskant och mellanregister har dock mycket övrigt att önska. Premium Sound blir det för mig nästa gång.

Även infotainment tycker jag känns sådär. Det är definitivt snyggare men det jag sett hittills så saknar jag möjlighet att visa bilder samt albumbilder när man spelar musik etc eller telefonbilderna för inkommande samtal etc. Känns lite som det är samma hårdvara men med en större skärm i färg om jag provocerar lite. Fast jag har inte kollat in 100% i alla funktioner i infotainmentsystemet så det kanske är ett rejält lyft?

Största lyftet blir för mig att det känns lite fräschare och framförallt att mittkonsolen är mycket snyggare än dagens :)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
nilsotto skrev:Det verkar som att de bytt ut filmen mot en S80 MY11. MY12 kanske lades ut av misstag innan. Lite kul i och för sig :wink:
Nej, jag ser fortfarande MY12 i länken ovan. Provade just nu igen.... iaf den svenska....
av Biltoken
Något överdrivet kanske....

Men det är klart hämtar ju ut min nya bil med 7" multimedia i morgon. Hade bara min förra XC60 i 11 månader. Man vill ju inte köra omkring med gamla grejor och displayen i gamla XC60 var verkligen hedenhös.
av MathiasSV70
Ser riktigt snyggt ut. Frågan är dock vad som händer med priset, själv sitter jag hellre med en MY11 med mer kraft i motorn än en svagare MY12 fast med infotainment.
Användarvisningsbild
av kave
Det lär vara helt nya grejor under skalet också. Man kan inte ens starta sätesvärmen innan systemet startat upp, som tar längre tid än det gamla. Rätt korkat att lägga in även stolsvärmen i radiopanelen.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tycker att nya interiören ser mycket mer exklusiv ut! Gillar att mittkonsollen inte bara är svart/beige plast utan i metall eller trä istället. Snyggt med mer silver i ramen runt. Den tre-ekrade ratten ser lite 'sportigare' ut. Dessutom skönare att hålla i! Nån lite roligare klädselfärg i dynamicstolen än beige eller svart också... :)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 40
Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]