Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet vad som är felet nu.. -.-
Jag fick tipset om att när jag bytte olja så skulle jag he i 5liter men det ska vara 3.85liter... Så det är främre packboxen som är trasig Plus flamskyddet...
Mvh Poppe
Hasse63 skrev:5 Liter är då på tok för mycket :-O) , du har tur om du bara "sprängt" främre tätningen.
Jag såg bara olja där på framvagnen iaf och då hoppas jag att det bara är främre :roll:
Men bilen visar fullt på stickan iaf kan det vara så att den bara pressade ur sig sitt överflöd och resten fick ligga kvar?
Har somsagt inte råd med mkt mer olja -.-
Det var ju inte det jag trodde alls som var problemet!! Mitt problem med bilen är Flamskyddets plasthölje som ha gått sönder.. Den var trasig förut men då tog jag och smälte ihop skiten.. Men skiten har ju smält upp och drar tjuvluft som fan eller någonting sådant! -.- !Vart skaffar man något flamskydd med plasthölje till B21? Eller någon finurlig lösning!
Här har du huset till flamfällan som kostar 16 :-, dom har flamfällan också och den kostar 13:-

Bild

Mvh GK
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]