Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Biltoken skrev:Hoppas verkligen att det kommer att vara möjligt att installera automatiska varselljus i efterhand.

Gissar att samtliga MY12 får det som standard.

Snacka om markering att man kör en gammal bil när det saknas!
Hmm gammal..... Tror inte speciellt många skulle känna så.
Jag kan tänka mig byta bil vid större förändringar men knappast inte för några fjantiga lampor:)
halvljus är i mitt tycke oslagbart
sveppes skrev:Nu får snart infon om etanol och V60 komma. Jag behöver beställa...
Pratade med en försäljare idag (Rejmes i Linköping) angående T4F och han ska på information den 11:e april, och då ska han förhoppningsvis veta mer om T4F.
av perhall
Känns det inte som att etanol är mycket mer ute och nedsnackat än när T4F-ryktena startade för 7-8 månader sedan? Därmed inte sagt att det är fel men det är svårt att hitta en endaste artikel numera som förespråkar etanol...
PH
av s6025t
Det är fortfarande mer lönsamt att köra på etanol än bensin nu skiljer det 4,84 kr litern så jag förstår inte varför man köper en "vanlig" T4 nu om T4F är på gång man har ju trots allt valfriheten att kunna köra på antingen bensin eller etanol o med den prisutveckling som varit på bensin o diesel så måste det ju kännas tryggare att ha flera bränslealternativ att välja mellan när man köper en ny bil om nu bensinpriset fortsätter stiga ännu mer sen är ju T4F klassad som miljöbil så den är skattefri i 5år. http://www.dn.se/ekonomi/etanol-billigare-an-bensin
perhall skrev:Känns det inte som att etanol är mycket mer ute och nedsnackat än när T4F-ryktena startade för 7-8 månader sedan? Därmed inte sagt att det är fel men det är svårt att hitta en endaste artikel numera som förespråkar etanol...
PH
Vi har ju flera motorjournalister (Swärd på DN och Collin på Aftonbladet) som gjort sitt bästa för att döda biobränslena med sina vinklade artiklar. Jag blir arg när jag tänker på hur mycket medialt utrymme idioter får nuförtiden och inga krav ställs på fakta. Men nu stiger fossilsoppan så jag hoppas det gör att fler väljer etanol, även om jag själv skulle önska att fler valde etanol för miljön skull och andras hälsa skull.

Om Volvo inte får ur sig T4F finns det andra billtillverkare, tex VW Passat med 1,4 TSI som är en snål etanolanpassad motor. Troligen inga problem att köra bilen på 0.7-0.8 l/mil på E85. Motorn finns också i Gas för den som hellre väljer det.
Senast redigerad av 1 MattiasD, redigerad totalt 0 gånger.
s6025t skrev:Det är fortfarande mer lönsamt att köra på etanol än bensin nu skiljer det 4,84 kr litern så jag förstår inte varför man köper en "vanlig" T4 nu om T4F är på gång man har ju trots allt valfriheten att kunna köra på antingen bensin eller etanol o med den prisutveckling som varit på bensin o diesel så måste det ju kännas tryggare att ha flera bränslealternativ att välja mellan när man köper en ny bil om nu bensinpriset fortsätter stiga ännu mer sen är ju T4F klassad som miljöbil så den är skattefri i 5år. http://www.dn.se/ekonomi/etanol-billigare-an-bensin
Fossilsoppan kommer bara att bli dyrare och vi ska sluta med fossila bränslen. Så visst har T4F framtiden för sig. Jag förstår faktist inte varför man ens bemödar sig släppa T4 utan flexifuel. Alla motorer borde kunna köra på alternativ till fossilsoppan.
av sveppes
Lite skillnader på priser i sverige och tyskland?

Tex V60 D3:
Summum: 38800
Momentum: 36500
R-Design 37250
Ocean Race: 36150

R-design billigare än Summum, kan sverige anpassa sig till detta också tro ;)?
ocean race billigare än momentum, det kan vi nog också glömma va.

Automatlåda på T4F också. Skönt! (Säljare på volvo sa att han inte trodde detta skulle komma)

Ska bli intressant att se hur T4F prissätts i sverige, kan man hoppas på T4 priset?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]