Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s6025t
Ja men du tror väl inte att en servicetekniker som du aldrig har haft att göra med ägnar sin tid åt att skaffa goodwill garanti åt dig.min bil var inga problem att lösa den var servad 3månader innan besiktningen han bytte delarna o släckte 2:an utan att det kostade något
av Frigge
Goodwill har man för att hjälpa en trogen kund om denne får problem efter Garantitiden. Eftersom du är trogen kund hos IckeAuktoriserad verkstad får du väl testa deras Goodwill.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
klang666 skrev:Ja hurvida märkes resp annan verkstad är bra eller inte och vad som kollas eller inte kan ni ju fortsätta diskutera här ifall ni vill.

Mitt första inlägg handlade om att en styrled inte håller mer än 3500 mil och det tyker jag fortfarande är dåligt.
Det handlar väl om underleverantörer som i princip ska göra delen gratis och på kortast möjliga tid.. Och då är väl goodwill ett sätt att byta delen utan att erkänna att det är dålig kvalitet på den samma!?
Styrlederna på S60 håller bra mycke längre än 3500 mil. men på just din bil så har det hänt nått & den har pajat tidigare.

såna här fel kan hända på alla fabriket av bilar & alla bilens delar, därför har man garanti på bilen & inom garanti tiden byts allt gratis. där efter kan du inte kräva att nån ska byta nått gratis.

om man gör jobbet själv eller om man lämner bort jobbet till nått företag, spelar ingen roll, för garantins skull, bara servicen utförs på det sätt tillverkaren föreskriver.
uppenbarligen har inte din bill kollats/servats på det sätt som tillverkaren föreskriver, för då hadde man hittat detta fel, innan garantin gått ut.

-----------------
Servar man på Volvoverksta så har man service garanti! har du et på det stället du servar, så är det ju bar att gå tilbaka o klaga på att dom missat denna service pumkt.
Användarvisningsbild
av klang666
Var på Volvo idag. Dom håller med om att en styrled ska hålla bra mycket längre, så dom byter den samma och står för all service så länge jag äger bilen. Den andra verkstaden beklagar att dom inte såg att en styrled var kass för 1500 mil sedan och lovar att hålla med däck och bränsle så länge jag äger en bil.... även styrleder ifall det behövs
av Frigge
klang666 skrev:Var på Volvo idag. Dom håller med om att en styrled ska hålla bra mycket längre, så dom byter den samma och står för all service så länge jag äger bilen. Den andra verkstaden beklagar att dom inte såg att en styrled var kass för 1500 mil sedan och lovar att hålla med däck och bränsle så länge jag äger en bil.... även styrleder ifall det behövs

Ja eller hur :roll: :roll: :roll:

/Fredrik

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]