Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bewsfroe
Jag tror det är pumpen som läcker iaf. Vad tror ni? Detta är min första såpass nya bil så jag känner mig rätt nollad ang. fel på bilen nu...

Bild

Som ni ser är det ganska kletigt på baksidan med.

Vad kan man göra åt det? Finns det någon repsats att köpa? Någon slang som brukar börja läcka som standard? Packboxrenovering i flytande form som tillsats i oljan?

Alla tips mottages tacksamt. Även länkar till guider hur man byter servopumpen om det är enda utvägen.
av Bewsfroe
Jo klämman ser ju onekligen ut att behövas dras åt. Men det e ju så mkt olja på baksidan och jag tvivlar på att det beror på denna klamman. Är ju en massa olja ovanpå skyddet vid remhjulet med. Måste komma från nåt mer ställe typ packboxen på axeln?
av removal
Sätt dit en mindra klämma. Volvo har nästan alltid för stora klämmor, varför vet jag inte men, har man för stor så nyper den inte å då kommer det olja,vatten mm. Köp ej på biltema då deras oftast går sönder.. Skruvar slangklämmor hela dagarna och dom bästa jag vet är dom rostfria på swedol. Dpm nyper som fan, och man kan dra åt som fan. :lol:
av Bewsfroe
Okej, tack för tipset. Har dock dragit åt originalklämman nu men inte fått tummen ur att tvätta bort kletet. Men jag håller koll på nivån! Får ev prova Swedols klämmor om det fortsätter att läcka.
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]

V502.0D spridarfråga

Skandal!