Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av OttO37
Tjaba

Har bytt bränslepumpen i tanken med givaren,satte i en från en 940,vet ej årsmodell. Men nu visar soppamätaren halvtank vid full tank
Vad är det för Ohm på orginalgivaren i tanken och vad är det på en 940.
Hur kan man fixa det så man får en fungerande mätare i instrumenthuset

OttO
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det är inte mätaren som är problemet, jag tror inte att nivågivaren går att få ihop med din bil riktigt, men jag kan ha fel.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av igelkottar
Kolla så du fått i den på rätt sätt, för sitter den fel så kommer inte flottören
att kunna röra sig rätt.
av OttO37
Tjaba

Jag satte den så som att plaströret går ner i tanken , så satt den gamla iaf
Enligt volvo i gävle så är det skillnad på Ohmtalet mellan en 740 tankgivare o en 940 tankgivare.

OttO
av rd350
Det är bara 940 årsm. 91 som du kan få ner en tankarmatur ifrån i en 740. De nyare är aldeles "för långa" ( tanken är större på nyare 940) Att det skulle skilja på ohm-talet har jag aldrig råkat ut för. Tankarmaturerna till 740 är ersatta av den som satt på 940- 91. Kan ta reda på ohmtalet om det hjälper dig. Men har du satt i en begagnad armatur kan det var fel på den (felmonterad eller kärvande flottör) eller fel på instrumentet (nästan lika ofta fel på det som på armaturen)

Det spelar ingen roll för efter en resa till […]

Värde på på min V60

Nu är det dags att uppgradera till en nyare V[…]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]

Läckage koppling v70 II

Såhär ser den nya delen ut, går […]