Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fy f*n .. man upptäcker bara mer å mer småfel på bilen.

Men iaf, bytte till mig en uppsättning Lesjöfors/Kilen sänkningsfjädrar (som inte sänker något)..
Så eftersom jag kom in i verkstan ikväll så slängde jag på dom.
Och helvete säger jag bara, var som att åka rymdskepp hem. Men besiktningsgubbarna lär bli nöjda på den punkten iaf.

Bild
där sitter dom på.. sänker inget alls. Får sätta kapen i dom bara den är besiktad.

Bild
Passade även på att sätta dit ett feltema filter som jag köpte förra veckan. Blev bra.

Såg även att ena sparklådan har fått sig en rejäl smäll precis framför ena bakhjulet, så den är helt intryckt.

Vet en hel del dom kommer klaga på på besiktningen på Torsdag.
Glapp styrled, avgassystemet som sista biten fattas på, handbroms som inte finns, mina fina "tonade" blinkers fram. och det är bara en bråkdel av dom småfel som finns.

Får se om jag kommer in i verkstan nå mer innan torsdag, så jag får beta av lite fler grejer iaf. Ska in å köpa ny styrled imorgon. Måste ha en tuta också. :roll:
För er få som är intresserade, det händer grejer.

Bytt styrled idag.
Har även byggt mig ett skönt slutrör i form av lite 3" rör. Lagat tutan.
Och så fixat lite med baklyset som hade fått sig en knäpp och fått "buss-blinkers".. fixades med en ny jordkabel. Och bytt lampa i bromslyset i rutan, som tydligen pajat av för mycket bas.
haha, sant de dahlen.

Dalmans, dina fjädrar får agera reservfjädrar. Om jag mot all förmodan skulle kapa av för mycket på dom som sitter på nu. :wink:

Menmen, rattat runt lite i halva dalarna idag med en tur till biltema.
Blev väl en tuta rikare iaf.

Bild
tuuuuuuuuut

Bild
3" utblås gör brudarna kåta.
eller kanske inte.

Duger fint.

Besiktning imorgon. Och vet att jag kommer få 2or på handbroms och hastighetsmätare.
Måste fylla på spolarvätska också kom jag på nu. Som råkar ha varit slut sedan jag vet inte när. :)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 29
Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]