Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av v70awdturbo
Kan du bara få av lådan själv är det inte så komlicerat som man kan tro med automatare.
gick en sådan utbildning, finns kanonböcker att tillgå,
det vanligaste felet kan vara dom så kallade läppringarna mella lamellerna som blir slitna och då slutar lådan dra,, värt ett försök innan du köper en ny låda,,och du ser oftast vad problemet är. 8)
Användarvisningsbild
av v70awdturbo
Kommer tyvärr inte ihåg vad dom böckerna heter ,, men ska ringa en kontakt jag har i gävle där jag gick min utbildning och fråga,, jag återkommer,, chansa på att ring volvo oxå och fråga vad deras bok heter..
skriver i kväll till dig här..
av *pettson*
v70awdturbo skrev:Kommer tyvärr inte ihåg vad dom böckerna heter ,, men ska ringa en kontakt jag har i gävle där jag gick min utbildning och fråga,, jag återkommer,, chansa på att ring volvo oxå och fråga vad deras bok heter..
skriver i kväll till dig här..
Volvo har ingen bok, volvo rör inte automatlådorna själva. Dom har utbytessystem med en extern renoveringsfirma.
Användarvisningsbild
av v70awdturbo
När jag utbilda mig i gävle på brynäs transmission, hade vi tillgång till böcker, så någonstans har han köpt dom ifrån..
Men dom var på engelska..
av *pettson*
v70awdturbo skrev:När jag utbilda mig i gävle på brynäs transmission, hade vi tillgång till böcker, så någonstans har han köpt dom ifrån..
Men dom var på engelska..
Eftersom AisinWarner tillverkar lådorna så har dom säkert gjort manualerna för reparation. (AW50-42LE)
Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två (h[…]