Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janerik
Har en S80-00 140 hk som startar direkt och går klockrent....i 5 sek för att sedan stanna.
Går då inte heller att öppna med fjärrkontroll.
Rejmes påstod att det var kortslutning i batteriet,vilket byttes.man bytte också
antennring(tror den heter så).Bilen funkade perfekt!! En dag!! Då var
problemet tillbaka exakt lika dant ! När jag pratar med Rejmes säger dom
att det är en gammal bil med avancerad elektronik och att det är vad man
kan vänta sig.
Någon som kan komma med ett litet hopp? Vad kan det vara för fel?
Mvh janerik
av Kena
Ett litet hopp som du hoppat över är att ta reda på ev. felkoder, Rejmes borde väl kollat dessa innan de började byta pinaler?
av PTV
Dom där Rejmes verkar ju vara riktiga plantor ha ha ... Rejmes svar på ditt fel var uppenbart att så är det med gamla bilar med avancerad elektronik !?.Men batteriet fick de sålt till dig förmodar jag.Hur många av dessa gamla bilar skulle försvinna pga sin avancerade elektronik om Rejmes skulle servat dom.Förmodligen allihop.Hemska öde att behöva en sådan smörja från någon verkstad överhuvudtaget och framförallt i Volvo sammanhang.För det handlar ju inte om en Engelsk trettiotals bil med Lucas elsystem.Spring över med en Haynes bok till Rejmes och be dom läsa på vetja.Men som redan sagts så är ju felkoder en bra start.Rejmes behöver kanske låna din dator med !!. ?:-/
av masen
Svärmors S-70 gick sisådär ofta inte alls, inga felkoder.
Det visade sig vara luftmassemätaren som var kass!
Tydligen ett känt problem på lite äldre volvo`s.
av Kena
janerik skrev:Ang felkoder var dom "diffusa" enl. Rejmes!
Mvh janerik
Diffusa....en bokstav och några siffror kan det bli mycket tydligare? eller hade de immiga brillor på?
Skippa Mes rej eller vad de nu heter och åk till en riktig bilskruvare
Användarvisningsbild
av hollan
startar den efter den har dött? går bränslepumpen?
av inkognito
kan det ha nåt med immobilizern att göra, provat en annan nyckel?

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Blev ursnyggt. 👍

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]

V502.0D spridarfråga

Skandal!