Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejon
Tjena!
Jag har s70 handtag på min bil och bagaget låset fungerar inte... Jag använder fjärkontroll för att öppna och nu har min fjärr slutat funka och vet ej hur jag ska få upp dörrarna? alla fyra är låsta samt bagage..

mottagaren i bilen har blivit trasig därför reagerar den inte...
vad fasen kan man göra?:(

hjälp?

MVH
provat att nollställa batteriet genom att bryta dig in i huven? vet ej hur vajern sitter på 850 tyvär. ett tips bara :P
Själva låsproblemet vet jag inte hur man skall lösa, men om det funkar med att nollställa batteriet så är det inte så svårt att få tag i huvlåsvajjern underifrån. Lite bökigt men det går. På min gamla 92:a så ser jag vajjern underifrån på högersidan. Jag var dock tvungen att plocka dän lite plastkåpor och annat men sen fick jag upp handen och kunde rycka till i vajjern.
Ingen lösning på ditt problem direkt, men om det hjälper att komma in undre huven så kanske det är lite hjälp.....

Lycka till!
har ju s70 handtag då går det tyvärr inte att öppna dörrarna med nyckel...

om jag bryter upp huven, går det att få upp dörrarna då ?.
eventuellt krossa ruta, vilken då? lilla bakrutan? svåra att byta?

eller krossa ett bakhandtag? kan man få upp den då ?
du kan inte ta loss alla lister och försöka plocka ut rutan ist? ta en liten båg fil och såga bort limmet och ta ut rutan? är nog bäst enligt min del iallafall.slipper köpa ny ruta och massa glas över allt
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]