Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kitco
Hur ser det ut med leveranstiderna pga jordbävningen i japan, har ni som väntar på leverans fått era bilar senarelagda. Många underleverantörer håller ju till i japan som stereo tillverkaren alpine och automatlådan. Hinner dessa leverara, någon som hört någe från volvo? Har själv en bil som skulle levereras v16.
av vicster
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml

I princip alla Volvos metallic-färger blir snart drabbade av att detta glansmedel börjar ta slut pga Fukoshimas strålning. Fabriken är också den ända i världen som tillverkar detta glansmedel. Solida färger är det dock ingen fara med.

Stereon och ev. automatlådan kan också börja bli ett problem denna vecka. Fick höra att stereofabriken var helt bortspolad av flodvågen men att man jobbar på en ersättare så fort som möjligt.

Hoppas på det bästa, inte minst för befolkningen i Japan! :roll:
Användarvisningsbild
av Funk
Har du väntad leverans så snart så bör det inte vara några problem, hittills och ett tag framåt är det inga problem i fabrikerna.

/Thomas
av StenDan
Har leverans v16-17, har ej hört om någon leveransförsening!
Användarvisningsbild
av Funk
Det kan det kanske bli, vem vet ? Men än så länge flyter det på så dom som har planerad leverans det närmaste behöver nog inte oroa sig ännu.

/Thomas
av mikebike
Eftersom det mesta från Japan går med båt tar det nog en månad eller mer innan leveransproblemen slår igenom, men sen så.....
Min bil hade beräknad leverans V18 (beställd V8), när jag logga in på "minvolvo" för snart 2 veckor sedan var statusen helt plötsligt, "din bil är tillverkad" (steg7) detta var onsdag V11, V12 var den klar att hämtas:)
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]