Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dottern som sitter bakåtvänd i passagerarsätet börjar få långa armar :)

Nu når kon reglagen för centerallåset samt fönsterhissen. Det uppdagades häromveckan när jag var och handlade och hade lämnat kundvagnen, dottern satt fastspänd i bilen redan. Ska just hoppa in när ett "klick" låser hela bilen :shock:

Nyckeln satt i tänningslåset för jag behövde lite ljus i bilen när jag lastade in det jag hade handlat.

Som TUR hade jag fruns bilnyckel i jackfickan och kunde låsa upp eländet. Men det var ett par iskalla sekunder innan jag kom på det... :roll:

Så nu vill jag stänga av centrallåskontrollen på passagerarsidan. Passar på att även stänga av fönsterhissen för det är väl bara en tidsfråga innan rutan hissas ner på motorvägen och vips så flyger solskyddet ut :P

Kan ju även be om tips på hur man gör dörren barnsäker :D

Jag vet att manualen är en bra plats att börja på, men den ligger i handskfacket bakom hennes infernaliskt fastspända bilstol som jag ogärna lossar... :|
echX skrev:Dottern som sitter bakåtvänd i passagerarsätet börjar få långa armar :)

Nu når kon reglagen för centerallåset samt fönsterhissen. Det uppdagades häromveckan när jag var och handlade och hade lämnat kundvagnen, dottern satt fastspänd i bilen redan. Ska just hoppa in när ett "klick" låser hela bilen :shock:

Nyckeln satt i tänningslåset för jag behövde lite ljus i bilen när jag lastade in det jag hade handlat.

Som TUR hade jag fruns bilnyckel i jackfickan och kunde låsa upp eländet. Men det var ett par iskalla sekunder innan jag kom på det... :roll:

Så nu vill jag stänga av centrallåskontrollen på passagerarsidan. Passar på att även stänga av fönsterhissen för det är väl bara en tidsfråga innan rutan hissas ner på motorvägen och vips så flyger solskyddet ut :P

Kan ju även be om tips på hur man gör dörren barnsäker :D

Jag vet att manualen är en bra plats att börja på, men den ligger i handskfacket bakom hennes infernaliskt fastspända bilstol som jag ogärna lossar... :|
Kallar du redan dottern för kon?
Kena skrev:Kan inte komma på annat än att du får lossa på panelen med knapparna i dörren och rycka loss kontakten/erna
Alternativt om du lyckas pilla upp hela konsolen med knappen ur dörrpanelen. Den sitter bara nedtryckt. Då kan du lossa kablarna den vägen.
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]