Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag håller på med en "custom" installation av en gps till min s60 -06 och jag har hu-650 stereon. Jag skulle vilja sätta dit en strömställare för att styra av/på på gps:en.

Hur sätter man in knappen? På tidigare modeller kunde man ju sprätta bort plasten runt om och komma åt man jag lyckats inte med det nu, är jag för feg och klen kanske?
limpan_ore skrev:Hej,

Jag håller på med en "custom" installation av en gps till min s60 -06 och jag har hu-650 stereon. Jag skulle vilja sätta dit en strömställare för att styra av/på på gps:en.

Hur sätter man in knappen? På tidigare modeller kunde man ju sprätta bort plasten runt om och komma åt man jag lyckats inte med det nu, är jag för feg och klen kanske?
Ehmm.. vilken panel försöker du sprätta bort? Den på radion eller
vad? Vad jag vet kan du inte direkt sätta nån strömställare där omkring,
varken på radion eller på klimatanläggningen då det sitter fina kretskort där?

//Branx
av limpan_ore
Panelen där knapparna för dstc etc sitter. Jaf har köpt en knapp för att slå på extralysena som jag vill montera dit. Jag gled in till helmia tidigare idag och en kille på verkstan visade mig hur man skulle göra det var bara att bända försiktigt runt om så skulle den släppa.

Nu ska jag bara slakta knappen så att den inte går in i stereons bussystem och ställer till det jag är ju bara ute efter en slutning som jag själv drar till gps:en.
Användarvisningsbild
av CarMan
limpan_ore skrev:Panelen där knapparna för dstc etc sitter. Jaf har köpt en knapp för att slå på extralysena som jag vill montera dit. Jag gled in till helmia tidigare idag och en kille på verkstan visade mig hur man skulle göra det var bara att bända försiktigt runt om så skulle den släppa.

Nu ska jag bara slakta knappen så att den inte går in i stereons bussystem och ställer till det jag är ju bara ute efter en slutning som jag själv drar till gps:en.
Hur löd frågan?
du har ju fått tips av en verksta hur du tar bort panelen, vad ska vi hjälpa till med?
Användarvisningsbild
av Brainy
Du är onekligen för feg om du gjort som han säger. Använd ett sk. fiskben när du försöker få bort den, om du inte redan gör det, så ska du se att det går enklare.

/Anders
Användarvisningsbild
av cycler
Om vi är inne på fiskben, var hittar man dessa??

Tänkte mig en plastsmörkniv? Däckkrängare i plast till cykel?

Om man får låna tråden till lite OT... :oops:

/C
Användarvisningsbild
av CarMan
cycler skrev:Om vi är inne på fiskben, var hittar man dessa??

Tänkte mig en plastsmörkniv? Däckkrängare i plast till cykel?

Om man får låna tråden till lite OT... :oops:

/C
Dom köper du på volvo, för 10 - 20:-
Användarvisningsbild
av cycler
tnx!

Bugar och tackar......

/C
av limpan_ore
CarMan skrev:
limpan_ore skrev:Panelen där knapparna för dstc etc sitter. Jaf har köpt en knapp för att slå på extralysena som jag vill montera dit. Jag gled in till helmia tidigare idag och en kille på verkstan visade mig hur man skulle göra det var bara att bända försiktigt runt om så skulle den släppa.

Hur löd frågan?
du har ju fått tips av en verksta hur du tar bort panelen, vad ska vi hjälpa till med?
Frågan var hur man fick bort panelen. Sen besvarade jag min egen fråga efter ett samtal med en kille på verkstan.

Jag tog en vanlig smörkniv och bände bort panelen. Nu ska jag bara modda knappen sen skall det istort sett vara klart.
av Boden
Det är bra att du disskuterar med dig själv. Då får vi andra lära oss :D
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]