Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magnus707
Jag har en V70 00 med 2.4 liters motor. Automaten har slutat att dra helt och hållet. Vad är det som kan vara fel? Är det någon som har en idé?
Oljan är inte helt ljusröd utan lute mer mörkröd.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Magnus707 skrev:Jag har en V70 00 med 2.4 liters motor. Automaten har slutat att dra helt och hållet. Vad är det som kan vara fel? Är det någon som har en idé?
Oljan är inte helt ljusröd utan lute mer mörkröd.
Är oljenivån OK, luktar det om oljan?

Mvh GK
av Magnus707
När man just har startat bilen så kan den dra lite fast på högra varvtal än normalt. När motorn har gått en stund så drar den inte alls.
av Dickan
kolla felkoder. det är ett reglage i spaken som kan paja iaf på volvo 850 och börde vara samma? annars är den slut. men miltal o sånt? funkar det och backa?
av Magnus707
Det fungear inte att backa och den har gått nästan 18000 mil. Jag har inget instrument för att ta fram felkoder.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Tyvärr stor risk att lådan gjort sitt, kollade lite på bildelsbasen.se och det kerkade som om normalpriset låg på runt 10.000:-

Men innan du byter låda så kan du ju inhämta lite info från en bra verkstad så att du vet om lådan är slut eller inte innan du byter.

Mvh GK
av Dickan
jag vet inte var du bor men det finns massor av lådor i malmö mm på returbilen.se till billigare peng.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Dom skickar ingenting, deras ide bygger på självplock och du har ingen bytesrätt om lådan du köper skulle vara dålig.

Mvh GK
Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Hade Volvo varit lite mer seriösa skulle de […]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]