Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
klang666 skrev:
CarMan skrev:
klang666 skrev:Ska kolla med volvo verkstaden imon ifall dom tar det. Tycker det är lite kass att det inte håller längre. Hade en Audi för några år sedan som jag körde fram och tillbaka till verkstan. Det var iofs länkarmarna som var kass på den.
JA men dom håller ju normalt längre, man du har väll fått ett fabriketions fel på din. & om du skött servicarna som man skulle gjort, så hade deta upptäckts i tid & du fått delen utbytt gratis.

men nu har du ju valt att inte serva din bil efter service intervallerna & då får du stå ditt kast...
Varför har jag inte skött servicen??!!
Har till och med lämnat in den fler gånger än vad boken säger pga av att jag har kört för lite. Däremot har jag inte lämnat in den på Volvo verkstad då jag inte har lust att lägga ut mer än dubbelt på en service.
Grejen är ju den att du tror att du fått sama sak åtgärdat när du gick tel annan verksta, men saken är ju den at du upenbarligen inte fått det 6 därmed ha du ju gått till en dyrare verksta än om du gjort en orginal service / år
hade du gjort det så hade du kommit billigare undan än vad du gjort nu!

det är aldrig billigt at vara dumsnål.

"boken" säger att man ske göra en service/ år, har svårt att tro att du gjort 2 fullservicar/ år bara för at du kör lite, gissar att du låtit en skutt verksta byta olja & där med trott att bilen är servad..
Användarvisningsbild
av MartinS
Om man tittar på bilias hemsida där det står vad som görs vid olika servicar nämns inget om att leder kontrolleras.

/Martin
av Frigge
I Volvos serviceprogram ingår kontroll av Framvagn o länkar o leder vid varje service.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av MartinS
Frigge skrev:I Volvos serviceprogram ingår kontroll av Framvagn o länkar o leder vid varje service.
/Fredrik
Vilka utför den då om inte ens Bilia gör det?

/Martin
av Zekkeman
Frigge skrev:I Volvos serviceprogram ingår kontroll av Framvagn o länkar o leder vid varje service.

/Fredrik
Man behöve inte serva bilen på auktoriserad märkesverkstad för
att garantier skall gälla, EU-direktiv. Har jag hört
av Frigge
Zekkeman skrev:

/Fredrik
Man behöve inte serva bilen på auktoriserad märkesverkstad för
att garantier skall gälla, EU-direktiv. Har jag hört
Nu pratar vi inte Nybilsgarantin utan Goodwill åtagande.
Den enda som avgör det är Återförsäljaren o den viktigaste punkten
för att man får Goodwill är att man regelbundet servar sin bil där.
Det har INGENTING att göra med EU-Direktiv.

/Fredrik
av s6025t
Jag fick en 2:a på en styrled men min servicetekniker fixade det med volvo så det kallar jag goodwill.
Användarvisningsbild
av klang666
CarMan skrev:
klang666 skrev:
CarMan skrev: JA men dom håller ju normalt längre, man du har väll fått ett fabriketions fel på din. & om du skött servicarna som man skulle gjort, så hade deta upptäckts i tid & du fått delen utbytt gratis.

men nu har du ju valt att inte serva din bil efter service intervallerna & då får du stå ditt kast...
Varför har jag inte skött servicen??!!
Har till och med lämnat in den fler gånger än vad boken säger pga av att jag har kört för lite. Däremot har jag inte lämnat in den på Volvo verkstad då jag inte har lust att lägga ut mer än dubbelt på en service.
Grejen är ju den att du tror att du fått sama sak åtgärdat när du gick tel annan verksta, men saken är ju den at du upenbarligen inte fått det 6 därmed ha du ju gått till en dyrare verksta än om du gjort en orginal service / år
hade du gjort det så hade du kommit billigare undan än vad du gjort nu!

det är aldrig billigt at vara dumsnål.

"boken" säger att man ske göra en service/ år, har svårt att tro att du gjort 2 fullservicar/ år bara för at du kör lite, gissar att du låtit en skutt verksta byta olja & där med trott att bilen är servad..
Verkstaden där jag har haft bilen drivs av två f.d. volvo mekaniker så då är väl alla Volvo verkstäder "skutt"...
av Frigge
Då får du väl be dom byta styrlederna på Goodwill då.
Alternativ servicegarantin, för en sådan lämnar dom väl ??

/Fredrik
av s6025t
Det är bara auktoriserade volvoverkstäder som kan ringa till volvo o be om en goodwill dessutom fick jag förlängd volvoassistans för jag servar bilen där nog för att det kanske är en tusing dyrare att serva där men när det väl strular så har man ju igen det flera gånger om.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]