Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har du provat pettson, eller gissar du?

Det tar ju ett tag innan den har klippt till allt i början, men sen kan den hålla det jämnt och fint! Finns en massa olika varianter bl.a beroende på hur stor gräsmatta man har. Billigaste 14900, dyraste 41500.
av *pettson*
XC90_Executive skrev:Har du provat pettson, eller gissar du?

Det tar ju ett tag innan den har klippt till allt i början, men sen kan den hålla det jämnt och fint! Finns en massa olika varianter bl.a beroende på hur stor gräsmatta man har. Billigaste 14900, dyraste 41500.
En bekant hade en på sina 2300kvadrat. Eftersom vi besökte det frekvent så var det inte så svårt att se och få höra det jag skrivit om.
Grejen är att den dom hade klarade inte att hålla det jämt, kanske för liten modell? Eller bara fel typ av gräs. Det kunde säkert lösts med större batteripack eller större modell eller nån annan lösning.
Provar man en så vet man om den är tillräcklig eller inte. Hans fungerade inte så bra iallafall i det utförandet den användes i.
av matzen10
Jag håller med XC90; det blir galet fint..! Har sett gräsmattor där de gått och de ser mycket bra ut.

Petsson: Hade din bekant "strypt" klippandet genom att lägga in vissa tider den skulle klippa på bara?? Annars är det ju aldrig något problem på tomter upp till ca: 5000 kvm, för 1 maskin. Man kan naturligtvis även ha 2 maskiner om man är väldigt kräsen och har stor tomt. Men annars torde det vara omöjligt att gräset skulle hinna växa upp innan maskinen är klar med sista biten i andra änden av trädgården... Så min gissning är att den var begränsad tidsmässigt i inställningsmenyn! Och det är ju valfritt..

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
vetten skrev:För dom pengarna brukar jag kunna köpa en hel bil som fungerar fint i flera år :oops: Men jag kanske bara är snål ?:-/
Hehe och en annan har inte ens råd med en sån bil, i nuläget :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av vetten
Michaelvecel skrev:
vetten skrev:För dom pengarna brukar jag kunna köpa en hel bil som fungerar fint i flera år :oops: Men jag kanske bara är snål ?:-/
Hehe och en annan har inte ens råd med en sån bil, i nuläget :roll: :lol:
Ja ?:-/ Så har livet varit för mej också men om man nöjer sej med lite mindre och letar noga så kan man göra fynd :mrgreen:
av matzen10
Ja, det blev en "vanlig" gräsklippare i slutänden då. En Husqvarna med elstart, uppsamlare/mulcher/sidoutkast. Eller egentligen 2 då jag köpte en till hemmet med.

Hur som helst går det på mindre än halva tiden att klippa gräset i sommarstugan. 2,15 tim istället för, minst, 5 timmar. Galet skönt att slippa -"dags-att-klippa-gräs-ångest"!

M V H
---> Matz
av nenne
Allt beror på hur stor gräsmatta man har. Köp en som klarar av ytan, så får du inga problem med Automowern. Fördelarna är många, för det första så är den tyst, den kan ju klippa på nätterna tex. Mossan om man har sånt i mattan, försvinner efter att tag, skule man oxå ha mördarsniglar så tar den dom oxå eftersom den klipper på natten då otäckingarna är ute och rör på sig. Det blir billigare i längden eftersom elen än så länge är billigare än bensin. Nackdelen, det tar en stund att installera begränsningskabeln och att ställa in alla parametrar, men har man en bra handlare så hjälper dom till. Jag har haft min 230 ac i två säsonger, och det är bland dom bästa köpen jag gjort. Köpte till GSM och GPS så jag kan starta och stoppa den vart jag än befinner mig i världen, dessutom kan jag se i mobilen vart klipparen befinner sig på tomten, och om det finns någon långfingrad som försöker tjuva klipparen. Kommer den utanför tomten så larmar den och talar om vart den är på väg.
Användarvisningsbild
av Kloge
Jag hade satsat på Bosch's nya robot som kommer i sommar. Styr med hjälp av gps och lär sig gräsmattan.
Kör inte heller kors ochtvärs som HQ
När den laddat klart kör den ut där den slutade och fortsätter

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]