Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tuxedo
Jag säger som "rd350", varför inte köpa Volvo orginal och veta att man får rätt och passande lager.

Ev. prisskillnad borde vara marginellt mot att riskera att få riva motorn två gånger.

//tuxedo
av volvo944gl
om du skall byta lager i maskinen. kolla runt lite vad det kostar runt på nätet, jag vet en sida där lagrena inte kostar mer än 400 kr (ramlagren) och dom funkar fint till FK maskinen iallafall.
eftersom du har ET så har du väl turbo? byt då även stakar till FT/FK's för dom är lite bättre!
kolla denna bild så förstår du nog =)
(är ej jag som har tagit den... från en annan på forumet)
ET stakar över
FT stakar under!
Bild
av volvotomas
volvo944gl skrev:om du skall byta lager i maskinen. kolla runt lite vad det kostar runt på nätet, jag vet en sida där lagrena inte kostar mer än 400 kr (ramlagren) och dom funkar fint till FK maskinen iallafall.
eftersom du har ET så har du väl turbo? byt då även stakar till FT/FK's för dom är lite bättre!
kolla denna bild så förstår du nog =)
(är ej jag som har tagit den... från en annan på forumet)
ET stakar över
FT stakar under!
Bild
Jag har skaffat ft stakar men vet du om man kan byta lagret till kolvbulten smidigt för kolven glappar lite upp och ner på ett par av dom, ska man byta något mera än ramlager, vevlager, kolvringar, oljering, Axiallager, packboxor, packningar.
av volvo944gl
nej det är väl inget mer tror jag?
du kan ju byta ventilfjädrar också. och slippa in ventilerna..
Kopplingen tar högt upp.

Ok då kanske det är så med min oc[…]

EX60

EX60 CC går nu att konfigurera via hemsida[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p[…]

Häng ut dem för skambeläggning