Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Någon här på forumet som har erfarenhet av robotgräsklippare?
Funderar på att skaffa en till sommarstugan.

Det mest kända märket är ju Husqvarnas Automower men det finns ju flera märken. Den ska klara 1500 kvm på normal-backigt underlag. Prisbilden för Automower är ca: 25.000:- och det finns andra märken som håller ungefär samma prisnivå i förhållande till kapaciteten.
Så..har du några tips eller erfarenheter så kom med dom!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Ticken
Oj det var inte lätt.. För dom där pengarna borde du väl kunna muta nån unge med sån där man knuffar framför sig?

/Ticken
av matzen10
Haha.. jo förhoppningsvis ska jag inte köra över den.
Ett annat problem är bristen på ungar i området.. annars har jag inget emot att hala upp stålar för klippning.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
av *pettson*
Jag har min drömmaskin men den har inget med varesej husqvarna eller robotklippare att göra så, jag har lite andra arbetsuppgifter som maskinen ska klara. Tyvärr har jag väl ingen direkt åsikt mer än att man blir väldigt lurad för pengarna.
Rakbladen, för det var rakblad av den typen min far hade när jag var liten ( industriblad idag med två hål i) som användes för extrema pengar från återförsäljaren. Och visst kan dom klippa men bladen står ut ca 30mm från plattan så man får absolut inte ha nån form av deadline när gräset ska vara avverkat. Eventuella reparationer och sånt kan man inte räkna med att lokala handlaren åtgärdar eftersom det handlar om en elpryl, det är lite som att lämna in dammsugaren, trots att det inte är raketforskning så tar inte vemsomhelst i den.
När gräset växer som värst och man har stor tomt så hinner det faktiskt växa upp så det är synlig skillnad innan det är färdigklippt i andra ändan. Nu spelar naturligtvis väder och vind samt backighet och grästyp roll, samt tid på året. Men man bör nog se om det går att låna en demomaskin ett tag innan man slår till så att maskinen är det man verkligen söker. Det är trots allt stora pengar man pratar om.
Användarvisningsbild
av vetten
För dom pengarna brukar jag kunna köpa en hel bil som fungerar fint i flera år :oops: Men jag kanske bara är snål ?:-/

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]