Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC60D3 skrev:Det lilla plåstret är väl att det blir en MY12 ivf...?
Det är väl knappast säkert. Har man beställt en MY11 i februari är det stor chans att det är en sådan man får även om man får den i augusti.
XC60D3 skrev:
jajon skrev:Så kom mardrömsbeskedet... Har haft på det på känn dock.

Nytt leveransdatum blir nångång i slutet av Augusti. Beställning Februari...

Nu måste jag bestämma mig om jag ska vänta och skaffa en skrotbil under tiden eller om jag ska leta efter en lagerbil. Blir dock svårt att hitta en lagerbil med de önskemål på utrustning som jag har.

/ j
Argh.... :cry:

Gavs det någon förklaring?

Japan? Har hört att de automatiska lådorna skulle vara ett bekymmer. Min säljare sa inget till mig idag när jag ringde och adderade lite utrustning. Jag har leverans V.18-V.20. Jag beställde min bil V.6

Det lilla plåstret är väl att det blir en MY12 ivf...?
Enligt min försäljare så beror det på att min bil skulle produceras i skarven mellan MY11 och MY12 samt problem med tillgång på växellådor och motorer.

Enligt henne är samtliga XC60 som de har i beställning rejält försenade, även bilar beställda i januari.

/ j
VolvoB20 skrev:
XC60D3 skrev:Det lilla plåstret är väl att det blir en MY12 ivf...?
Det är väl knappast säkert. Har man beställt en MY11 i februari är det stor chans att det är en sådan man får även om man får den i augusti.
I just detta fallet får jag en MY12 om jag väntar till Augusti. Det har säljaren garanterat.

/ j
jajon skrev:
Enligt min försäljare så beror det på att min bil skulle produceras i skarven mellan MY11 och MY12 samt problem med tillgång på växellådor och motorer.

Enligt henne är samtliga XC60 som de har i beställning rejält försenade, även bilar beställda i januari.

/ j
:cry:

Nu har jag valt DRIVe och manuell låda, så jag lever på hoppet att efterfrågan av dessa är mindre än AWD-modellen. Annars blir jag ledsen i ögat. Vill ju ha bilen till min födelsedag, eftersom det är min present till mig själv :mrgreen:
Augusti :-(O) ???

Då får min återförsäljare montera dragkrok och sätta på den på deras xc60 r-design ifall jag skulle ha min beställning väntandes till dess. Har redan åkt runt i en skrot bil 3 månader och ska jag göra det ytterliggare 5 månader så får det kvitta helt och hållet.

Förstår att det är force major men det hjälper ju inte mig:(
Har nu hittat en MY11 med nya inredningen hos en Volvohandlare inte allt för långt från mig.

Den har exakt samma utrustning som jag specificerat men istället för Premium och subwoofer så har den tonade rutor, metalliclack, high performance. Den verkar också sakna de laminerade sidorutorna. Priset har jag lyckats pruta ner till en tusenlapp billigare än den bil som jag har på beställning.

Det som rör sig i huvudet just nu är om jag kommer nöja mig med high performance (man kan ju eftermontera sub), om jag kommer reta mig på den dåliga sikten med tonade rutor och om jag kommer tycka att det blir bullrigt utan laminerade rutor.

Sladda runt i en 740 några månader och få den bilen jag verkligen vill ha, eller slå till nu och slippa skrotbil. Jag återkommer när jag bestämt mig...
Qualia skrev:Samma leveranstid för mig.. Dvs V22.
Mojja
Vad har din säljare sagt om din bil?
Leverans i slutet av augusti. Beställning i februari. Ett halvårs leveranstid... Just nu lutar jag mot att ta lagerbilen.

/ j
jajon skrev:Har nu hittat en MY11 med nya inredningen hos en Volvohandlare inte allt för långt från mig.

Den har exakt samma utrustning som jag specificerat men istället för Premium och subwoofer så har den tonade rutor, metalliclack, high performance. Den verkar också sakna de laminerade sidorutorna. Priset har jag lyckats pruta ner till en tusenlapp billigare än den bil som jag har på beställning.

Det som rör sig i huvudet just nu är om jag kommer nöja mig med high performance (man kan ju eftermontera sub), om jag kommer reta mig på den dåliga sikten med tonade rutor och om jag kommer tycka att det blir bullrigt utan laminerade rutor.

Sladda runt i en 740 några månader och få den bilen jag verkligen vill ha, eller slå till nu och slippa skrotbil. Jag återkommer när jag bestämt mig...

Vänta nu här lite.. Du funderar alltså över samma bil, utan premium + subwoofer och laminerade rutor, som kostar 22000 kr och så väger du den mot metalliclack och tonade rutor = 10000 kr. Priset är 1000 kr billigare, vilket innebär rent krasst att du förutom att nöja dig med High performance (som jag tycker räcker alldeles utmärkt), så tappar du 11000 kr på affären?

Personligen hade jag nog väntat på bilen som jag vill ha, istället för att slänga ut 380 000 kr på en bil som jag nästan vill ha. Dessutom har jag för mig att Volvo tog bort alternativet till subwoofer med HP-ljudet. man kan nämligen inte välja subwoofer om man inte väljer PS. Detta ändrades iom nya interiören på MY11B
@ XC60D3

Den bilen som jag har beställt kostar 407000. Lagerbilen kostar 406000.

Lagerbilen saknar Premium, Subwoofer och laminerade rutor. Istället har den tonade rutor och metalliclack. I övrigt är de lika.

Du har rätt i att när man räknar på extrautrustningens pris så är det ett sämre köp. Men den levereras fyra månader snabbare.

Du har också helt rätt i att man ska köpa den bilen man verkligen vill ha. Så det får nog bli skrotbil iallafall. Särskilt eftersom det inte går att montera sub samt att den saknar laminerade rutor vilket jag har märkt är viktigt. Sen är jag måttligt förtjust i de tonade rutorna på XC60. Tycker det är för kraftig toning :( Och vem vet, det kanske kommer lite tidigare än augusti om jag har tur.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett