Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60D3AWDMY115
Goddagens..
Det är vårkänslor i luften och jag har börjat snegla på mina nya sommarfälgar, Grafitgrå Pegasus 19"x8" och med 255/50/19 sulor på.
Jag har läst nånstans att om man sätter på 20" så måste man förstärka hjulupphängningen.
Gäller detta för 19" också.
Jag har en vanlig momentumutrustad D3 AWD MY 11.5..

(Jag har även försökt hitta bilder på XC60 med pegasus men det verkar vara få som har det (ingen).
Är det bara jag som tror att det blir snyggt?)
av Steff 99
Finns inget som säger att det behövs förstärkningar på normal chassi, det är endast på R-design det behövs eftersom den har sänkt fjädring enligt "Volvo"
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Läser man infon om 19" Achilles t.ex står det att förstärkningssats måste monteras på alla XC60 R-design som inte har 20" från fabrik. Står bara R-design...

Vad det gäller pegasus 19" skulle jag vara försiktig, då det är kopior. Se till att dom klarar den extra vikten och påfrestningarna som det blir på en SUV.
av mikebike
Är det samma ET, bultcirkel, centrumdiameter o.s.v. som på original XC60 annars?
Jag hade 18" Pegasus på gamla bilen och saknar dem lite.... :wink:
av XC60D3AWDMY115
Det enda som skiljer är ET och det kommer bredda spårvidden 5mm på varje sida..
Vikten borde de ju palla.. XC60n är ju inte så mycket tyngre än en V70II
Sen har man ju köpt grisen i säcken lite för det är kopior från infosite.se
Jag lovar att återkoppla angående balans/obalans och annat som kan spöka med billiga fälgar.
De ser dock grymma ut när de ligger i kartong..
av Steff 99
Obalans kan man ofta balansera bort, men det stora problemet med piratkopior är legeringen man använder.
Jag har sett fälgar som spruckit vid navet och sepererat.
Men vill man chansa så tjänar man ju några kronor om inget händer
Det kan vara en spännande upplevelse att tappa däck och halva fälgen i 100kmh med fru o barn i bilen.
3G släcks

Det finns ett simkort (fast, sk e-sim för sos[…]

Hybriden är ju diesel och verkligen ingen p[…]

1998 nissan micra k11 bensin.

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]