Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... ing-2-st1/

Simpel fråga kanske, men passar denna på V70N utan problem?

Ska till U-sala imorgon och hämta nya köksluckor/täcksidor/socklar/bänkskivor och dom längsta bitarna är ca:220cm långa och är väl enklast att frakta på takräcke.

Mätte upp bagagen och med fällt baksäte finns det ca:180cm för att kunna stänga bakluckan.
av Cedrix
Jo det passare, men du får räkna en halv dag för att montera det, tror det består av ca 80 delar. Rekomenderar en skruvdragare med insex bits också.
Köp 2st också, för skruvarna har en tendens att skära så det går sönder också.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Cedrix skrev:Jo det passare, men du får räkna en halv dag för att montera det, tror det består av ca 80 delar. Rekomenderar en skruvdragare med insex bits också.
Köp 2st också, för skruvarna har en tendens att skära så det går sönder också.

Lät ju mindre lockande med ett himla meckande på parkeringen utanför :???: .
av Larzan
1.a modellen var rena mekanopusslet.
Men denna består av 3 delar per hållare/fäste numera. (Var väl någon som klagade)

Den förra modellen var ett mindre helsike, denna tog knappa 5 min innan den satt fast, stenhårt.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Larzan skrev:1.a modellen var rena mekanopusslet.
Men denna består av 3 delar per hållare/fäste numera. (Var väl någon som klagade)

Den förra modellen var ett mindre helsike, denna tog knappa 5 min innan den satt fast, stenhårt.

Okay det lät ju bättre, får väl ta en koll när jag väl är där :D .
Användarvisningsbild
av Argovia
Jag hade billiga Jula-takräcken till gamla V70n. De var jag sjukt missnöjd med, så till den vi har nu, V70N har jag faktiskt funderat på att köpa lite redigare grejer. Thules kostar över 2000 men jag har fått pris från Volvo på under 1000kr för original.

Om du skaffar de från Biltema så tala gärna om resultatet sen, om de är bra kan det ju vara intressant, annars siktar jag nog in mig på Volvos egna för egen del.
Användarvisningsbild
av MartinS
Fäll framsätet så får du plats inne i bilen!

Jag kör volvo orginalräcke från gamla V70 på min V70N, det fungerar utmärkt. Borde ju finnas billigt på blocket.

/MArtin
Användarvisningsbild
av jojjeblom
MartinS skrev:Fäll framsätet så får du plats inne i bilen!

Jag kör volvo orginalräcke från gamla V70 på min V70N, det fungerar utmärkt. Borde ju finnas billigt på blocket.

/MArtin
Nja åker inte ensam i bilen annars är ju det ett alternativ :) .

Jag har funderat på att sätta en liten […]

Byta skärm V60 2013

Hej! Sitter med en Volvo V60 från 2013. Ty[…]

Har fått svar nu och det fungerar när d[…]

mäh skrev fel igår..342 är givetvi[…]