Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Urkel
Sådärja...nu har min display lagt av på min V60 som är 3 veckor gammal. Man tycker ju att en bil som är värd närmare 300.000 kr borde hålla i mer än tre veckor. Nu fasar man att det kryllar av "barnsjukdomar" eller att man fått ett skitexemplar. Någon mer än jag som har haft problem med sin 5/7 tums skärm?
Användarvisningsbild
av opA
Har den bara lagt av helt så den är svart eller vad menar du ? :)
av Urkel
opA skrev:Har den bara lagt av helt så den är svart eller vad menar du ? :)
Yes, den är helt svart. När jag startar bilen så händer ingenting med den, får nog ringa verkstaden är jag rädd för.
av berra41
Hade samma problem med min V60, display stendöd, gick inte ens att ta ut skivan.
Var död i tre dagar, lagom till det var dags att lämna in så hoppade den igång helt plötsligt, inte lätt att felsöka när den funkade igen men verkstaden la in mjukvaran igen och felet har inte återkommit ivf än och det var ca tre veckor sedan den strulade!
av Urkel
berra41 skrev:Hade samma problem med min V60, display stendöd, gick inte ens att ta ut skivan.
Var död i tre dagar, lagom till det var dags att lämna in så hoppade den igång helt plötsligt, inte lätt att felsöka när den funkade igen men verkstaden la in mjukvaran igen och felet har inte återkommit ivf än och det var ca tre veckor sedan den strulade!
Och idag så gick den igång första gången som jag startade bilen, precis som din alltså. Jaja...vi får väl se hur länge den fungerar :)
av berra41
Urkel skrev:
berra41 skrev:Hade samma problem med min V60, display stendöd, gick inte ens att ta ut skivan.
Och idag så gick den igång första gången som jag startade bilen, precis som din alltså. Jaja...vi får väl se hur länge den fungerar :)
Hur har det gått, min la av igen men hoppade självklart igång innan dom hade tid att kolla på den!
av pak7
Samma hände mig under veckan.Skärmen död :???:
Letade upp säkringarna och tog ut de till stereon men de va hela.Stoppade tillbaks dom och sen funkade det igen...Märkligt.
Hoppas att det bara är en bug som försvinner. :???:
av Biltoken
Samma sak med min XC60. Igår när jag skulle hem från landet var displayen helt död. Gick inte att få igång. I morse när jag startade bilen startade också displayen och en cd-skiva som låg i och aldrig stängdes av föregående dag.

Mest irriterande att inte HF fungerar tycker jag. Säkert ett mjukvarufel som åtgärdas enkelt vid en uppdatering.
av Urkel
berra41 skrev:
Urkel skrev:
Hur har det gått, min la av igen men hoppade självklart igång innan dom hade tid att kolla på den!
Min display har fungerat okej sedan den la av sist. Dock så pratade jag med en verkare om det där och han påstod att om det varit mycket kortkörning och mycket slitage på batteriet så var det displayen som prioriterades sist av bilen, därav så kunde den lägga av ibland. Om det är hela sanningen är ju en annan sak, låter skumt.
Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]

PA12 Bränslerör

Hej Någon som vet vart man kan köpa br&[…]