Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
jejje: Uppkommer detta fel när du har haft av motorn i mer en 1 minut eller har du alltid detta fel?

Mvh
Per
av jejje
pergrein skrev:jejje: Uppkommer detta fel när du har haft av motorn i mer en 1 minut eller har du alltid detta fel?

Mvh
Per
jag har alltid detta fel..
av Tflex
Har precis samma problem som beskrivs i tråden på min XC60 med sensus/multimedia. Så problemet är inte kopplat till V60/S60. Måste ju vara någon typ av bugg i nya sensus/multimediasystemet. Kan tillägga att divX filmer inte spelas upp över huvud taget när bilen är avstängd, när bilen är igång fungerar det klockrent.
av jejje
någon som vet hur ofta det kommer uppgraderingar till mjukvaran för multimediasystemet?

t.ex buggen jag beskrev ovan. eller om teknikerna/programmerarna på volvo till och med lägger till schyssta nya funktioner. som t.ex. sökfunktion i iPod läget. som man kan göra i telefonboken fast i spellistan för ipoden.
av pergrein
Jag har testat alla ny uppdateringar nu idag och det fungerade inte. Var bara ECM:n som inte var det senaste och det förstod man ju att det inte skulle bli något bättre... Han skulle gå vidare med det så man får leva med detta ett tag skulle jag tro. Tur att det fungerar som det ska när man kör :lol:

Edit: Dom ringde från Volvo verkstan precis och sa att han hade fått svar från volvofabriken och dom visste om det och en prog,vara är under utvekling men när den kommer visste han inte. Då vet man att det är på gång...

Mvh
Per
av gregors
Känner någon av er till om det har kommit någon lösning på problemet med att få rätt låt spelad?
Användarvisningsbild
av XC60D3
gregors skrev:Känner någon av er till om det har kommit någon lösning på problemet med att få rätt låt spelad?

Ja, starta motorn :lol:
av pergrein
Nu har man varit och uppdaterat (ICM, AUD och en till som jag inte kommer ihåg) så nu fungerar det som det ska. Bluetooth blev också uppdaterad så nu fungerar telefonboken, samtallistor m.m på HTC Desire :D .

Så ni som har problem och tycker det är störande far och uppdatera...

MY12 bilarna har redan denna uppdatering.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är nog olika där också, för det där med förvirrad USB-uppspelning lider min också av ibland. Min ICM har verison 993, men det finns åtminstone en 995. Vi försökte installera den, men det ville sig inte den dagen.
Vilken version har ni fått, som nu nyss uppdaterat? Versionen går att läsa via MY CAR och inställningar.
av pergrein
Jag kan bara se bluetooth versionen som är 5.00.17Q...

Mvh
Per
Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Halvljuset (alltså inte auto-läget) m[…]

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]