Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Klickandet i dörrarna, tänker du på det som kommer efter ca 30 sekunder när du låst bilen? Det är då bilen går i in blockerat läge, dvs dörrarna går inte att öppna inne ifrån. Trycker du ner knappen om blockerat låsläge innan du låser bilen (dvs du avaktiverar blockerat läge), så hörs inte klicket i dörrarna efter 30 sekunder.

Tror också att om du väntar i 10 minuter efter att du låst bilen så kan du höra att det klickar till i tankluckan - då blir den också låst.
Tja:) har exakt samma som du beskriver "plastkåpan" utan dom såkallade räfflorna! Trodde först det skulle va någon glasögonhållare/förvaringsfack som va någon tillbehörs grej:) Men betyder det då alltså kort och gott att min bil inte är utrustad med "extra larmet" (ni får gärna beskriva det mer då jag är nybliven V70 förare)Min andra gissning va att där satt sändaren till RTI:n / telefonen:) Jag har en V70R -04. Är det någon som tagit bort denna kåpa? Skulle gärna vilja ha av den och pilla in lite godis där om den ändå inte uppfyller någon funktion;) Gärna bilder om ni har =)

// R
Marbas skrev:Klickandet i dörrarna, tänker du på det som kommer efter ca 30 sekunder när du låst bilen? Det är då bilen går i in blockerat läge, dvs dörrarna går inte att öppna inne ifrån. Trycker du ner knappen om blockerat låsläge innan du låser bilen (dvs du avaktiverar blockerat läge), så hörs inte klicket i dörrarna efter 30 sekunder.

Tror också att om du väntar i 10 minuter efter att du låst bilen så kan du höra att det klickar till i tankluckan - då blir den också låst.
... var finns knappen angående blockerat låsläge? Hur kan man avaktivera detta??

//arne

Jag jobbar inte med bilar utan andra maskiner. Me[…]

Keyless/Nyckeldosa

Bra början är att köra med Varta ba[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]