Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pekka88
Förargolvet blir varje vinter asblött på mattan ända bak till baksätet blir det plaskdamm på golvet , har ryckt bort allt ner till plåten men hittar inget hål, vad finns det för troliga orsaker till detta ?
Användarvisningsbild
av päpplet
kolla alla gummigenomföringar på torpedväggen. Alla mina 740 har haft blött golv och det har alltid berott på att en tätning lossnat eller att någon gjort ett för stort hål. ta bort alla mattor sen tar du en vattenslang och spolar runt i motorutrymmet så ser du vart det läcker.

Alternativet är en läckande värmekran/värmepaket
Användarvisningsbild
av Sparkz
Inte helt ovanligt med rost i hjulhuset, kan vara ganska högt upp... Men som päpplet säger, torka upp så mycket som möjligt och lägg dig i bilen med en ficklampa samtidigt som någon spolar med en vattenslang. Kan vara högre upp också, vindrutan eller torkardiket.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag har i och för sig haft en 740 88 men kommer inte ihåg riktigt. Har 740 friskluftsintag på sidopanelenerna under instrumentbrädan? I så fall är det ett ställe där det kan komma in vatten.

Mvh GK
Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]

Det går helt fint att koppla bort batteriet […]