Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonasW
Haha, ja det må låta löjligt.... Men hur fasiken öppnar man skidluckan på en Volvo 850 -93?

På BMW:n så är det en liten knapp innanför "sätet" som man trycker på, då faller luckan ut bak i skuffen. Men jag har kikat runt på Volvon och hittar ingen knapp eller dylikt. Kollade i instruktionsboken också men inte ens där stod det. Bara att den gick att öppna.... ;).

Så vem räddar min dag med 2011 års troligen lättaste problem? :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Om jag inte missminner mig så är det bara att lyfta på luckan, eller fälla ner armstödet och trycka inifrån.Nu är det 5 år sedan jag sålde min V70-99, men jag har för mig att det inte finns något annat "lås" än kardborrband.
Användarvisningsbild
av taxi
Ner med armstödet, sen fälls luckan FRAMÅT. Ska finnas ett litet band/snöre att dra från baksätet, har det försvunnit så går luckan inte att öppna, är ett litet plastlås i ovankant.
av JonasW
taxi skrev:Ner med armstödet, sen fälls luckan FRAMÅT. Ska finnas ett litet band/snöre att dra från baksätet, har det försvunnit så går luckan inte att öppna, är ett litet plastlås i ovankant.
Har inte sett nått snöre.... Det måste vara det som saknas då. Är man helt rökt då säger du?
Bara våld som gäller?
av JonasW
Brukade lite våld och fick upp luckan :)
Det sitter som en "läpp" i ovankant, trycker man upp den samtidigt som man drar i luckans övre del så lossnar den hyffsat lätt. Så problem solved!

Tack för hjälpen!
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]