Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Kan det vara värt att betala mer om servicen är god?
kan det vara värt att betala mer om man kan lösa in & utlämning av bil på att sätt som pasar dig?
kan det vara värt att betala mer om man vet att affären man ska handla av hal alla saker man ska ha, så man slipper åka runt till många företag?
kan det vara värt at betala mer, om företaget har bra garantier?

Många saker kan göra att jag som konsument kan betala lite extra även om företaget i fråga inte har mer utlägg än ett annat företag (men ofta finns stora dolda kostnader men inte tänker på)

Kostar en Lexus mer att rillverka än en Toyota, Nej självklert inte... Men varför kostar dom olika mycke ut till konsument?
Jo för att knsumenten är villig at betala mer.

Om vi tar en gammal V70N, när den kom kunde man välja att köpa den med 140hk motor eller 170hk motor
En del valde 170hk motor & fick betala 10 000:- mer. Vart dom lurade? eller gick dom frivilligt in i bilhallen & friviligt valde att belata 10 000:- mel...
Användarvisningsbild
av isak
tycker spontant det är bättre att hjälpa trådskaparen istället för att utsätta honom en gång till för en dålig kundmottagare!

finns ju trots allt kunnande utanför volvo tack och lov.
Isak
Användarvisningsbild
av CarMan
En båtplats som är 3m bred kostar 2000:- i hamn A
I hamn B kostar en lika dan plats kostar där 6000:-

Vilken plats är bäst/ mäst prisvärd (var blir jag lurad?)

Båtplats A ligger i en liten sjö, där jag måste slussa ut till havet, vlket tar dig 6 timmar & kostar 300:-
Båtplats B ligger i en bra vik i havet, du är ute direkt O det kostar inget.

Det är alltså upp till konsumenten att välja, ingen tvingar nån!
Användarvisningsbild
av CarMan
ett råd, är att ringa de verkstäder just du kan tänka dig att ämna in bilen på o fråga vad det kostar. sen väljsr du den verkstad där du tycker du får bästa dielen (behöver altså int vara den billigaste)
Användarvisningsbild
av CarMan
det är ju helt ointresssant vad desa jobb kostar på en verkstad där trådskaparen inte kan tänkasig att lämna in bilen.
Ok. Det du säger är att går det att lura kunden så gör du det. Nu saknar jag bara att du tycker att det är ok att dölja fel vid försäljning av en vara för det är ju upp till kunden att välja att köpa varan.

För övrigt ska du nog hålla dig ifrån anekdoter och jämförelser, för du gör bara bort dig.
Användarvisningsbild
av CarMan
-94 9000 2,3T cse skrev:Ok. Det du säger är att går det att lura kunden så gör du det. Nu saknar jag bara att du tycker att det är ok att dölja fel vid försäljning av en vara för det är ju upp till kunden att välja att köpa varan.

För övrigt ska du nog hålla dig ifrån anekdoter och jämförelser, för du gör bara bort dig.
Att lura folk är det värsta jag vet!
sama sak gäller at undan hålla saker för egen vinning.

Det är stor skillnad på att i förhand presentera ett pris för en tänst eller vara, som kunden fritt kan välja att tacka ja eller näj till.
Mot att undanhålla kostnader eller briseter.
Kan du inte skilja på dessa så komer du får det svårt här i livet.
Användarvisningsbild
av CarMan
isak skrev:totalt ointressant om båtplatser??
I samanhanget så är det inte ointressant.
Vi har 2 lika dana båtplatser, men olika pris.

Det är puu till kunden att välja om han vill ha den billiga eller dyra. (om kunden är intresserad av at vara på havet, så kan den dyra vara värd det dyrare priset)

Jag har funderat på att sätta en liten […]

Byta skärm V60 2013

Hej! Sitter med en Volvo V60 från 2013. Ty[…]

Har fått svar nu och det fungerar när d[…]

mäh skrev fel igår..342 är givetvi[…]