- tis 22 mar 2011, 14:21
#512190
Om man däremot är 5 pers i bilen eller man har lite bagage, då behövs ju nivåreglering desperat mycket för hela bakdelen säckar verkligen ihop och bilen blir ostadig att köra.
Men det är klart, har man både släp som trycker 50kg på kulan och samtidigt lite i bagaget då blir ju bilen nästan okörbar utan nivåreglering.
Med nivåreglering tuffade bilen på helt obemärkt och den var precis som vanlig att köra.
frosse skrev:Anledningen att jag tog det är att vi drar en husvagn på 1800 kg, sen så är vi 5 pers i bilen med. har i dag en bil utan nivåreglering och den "säckar verkligen ner sig" när vi lastar i oss och åker iväg.Nivåreglering behöver man ju inte för att man drar släp har jag märkt, då har man ju gjort något generalfel när man lastade släpet. Oavsett om släpet väger flera ton så ska man ju lasta det så att det fortfarande bara lägger 50 kg på kulan.
Om man däremot är 5 pers i bilen eller man har lite bagage, då behövs ju nivåreglering desperat mycket för hela bakdelen säckar verkligen ihop och bilen blir ostadig att köra.
Men det är klart, har man både släp som trycker 50kg på kulan och samtidigt lite i bagaget då blir ju bilen nästan okörbar utan nivåreglering.
Med nivåreglering tuffade bilen på helt obemärkt och den var precis som vanlig att köra.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.