Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zekkeman
Brainded skrev:Det går inte att göra någon mindre synlig modifiering av vingen precis där torkaren tar i?

/Anders
JA det skulle vara om man "karvade" ur lite där.
Det kan vara en ide, fick det tipset av en jobbarkompis också.
Vill ändå se vad återförsäljaren har att komma med också.
Pratade med realcar igår. Det är tydligen deras vinge, de som har designat den. De var väldigt medvetna om att de visar bild, på en sådan V70 som jag har dvs 05:a. Med deras vinge på, samt nya torkararmen.
Vad skall man tro om man ser en bild där allt ser bra ut ??
Användarvisningsbild
av Bosa
Zekkeman skrev:JA det skulle vara om man "karvade" ur lite där.
Pratade med realcar igår. Det är tydligen deras vinge, de som har designat den. De var väldigt medvetna om att de visar bild, på en sådan V70 som jag har dvs 05:a. Med deras vinge på, samt nya torkararmen.
Reklamera är vad jag skulle ha gjort, i värsta fall får de väl ersätta dig med en ny baklucka men känns som att det kan bli svårt att få igenom något.

Vad sa Realcar då, är de medvetna om problemet eller var det "Lev med det"-inställning? Fått en felaktig vinge kanske?
av Zekkeman
Bosa skrev:
Zekkeman skrev:JA det skulle vara om man "karvade" ur lite där.
Reklamera är vad jag skulle ha gjort, i värsta fall får de väl ersätta dig med en ny baklucka men känns som att det kan bli svårt att få igenom något.

Vad sa Realcar då, är de medvetna om problemet eller var det "Lev med det"-inställning? Fått en felaktig vinge kanske?
Realcar skulle kolla om det finns en annan torkararm.
De frågade mig vad jag ville göra. Sa väl att helst vill jag att ni tar tillbaks vingen och att jag får pengarna tillbaks.
Jag skall väl inte behöva acceptera en annan torkararm ?
En äldre variant ? bara för att deras vingar inte är utprovade ordentligt.
Användarvisningsbild
av Bosa
Zekkeman skrev: Realcar skulle kolla om det finns en annan torkararm.
De frågade mig vad jag ville göra. Sa väl att helst vill jag att ni tar tillbaks vingen och att jag får pengarna tillbaks.
Jag skall väl inte behöva acceptera en annan torkararm ?
En äldre variant ? bara för att deras vingar inte är utprovade ordentligt.
Det skulle inte jag acceptera iaf, pengarna tillbaka åtminstone. Frågan är väl hur hålen i bakluckan stämmer med andra vingar...
Användarvisningsbild
av CarMan
Du har säkert rätt till pengarna till baka & det tror jag knapast dom försöker neka dig till, därimot så har du nog inte rät till ersättning av dom hl du gjort i din baklucka, då du säkert ha nån form at undesökningstrett.
men om du köper en orginal vinge så försvinner väll hålena under denna?
av Zekkeman
CarMan skrev:Du har säkert rätt till pengarna till baka & det tror jag knapast dom försöker neka dig till, därimot så har du nog inte rät till ersättning av dom hl du gjort i din baklucka, då du säkert ha nån form at undesökningstrett.
men om du köper en orginal vinge så försvinner väll hålena under denna?
Jo jag köper orginal istället, då gör inte hålen så mkt.
Jag vill lämna tillbaks vingen och få pengar tillbaks.
Skall inte vara några problem då varan är felaktig.
Trist är det iaf
av Zekkeman
bult skrev:Har satt på en hel del vingar åt folk men aldrig behövt byta torkarblad, alla har iof varit orginal, hadde jag varit dig hadde jag reklamerat vingen direkt, jaja vet en firma jag inte kommer att köpa prylar ifrån ;-)
Lösningen är nu att Realcar tar tillbaks vingen, skall skicka in den.
De skall ta ur lite i vingen så att torkararmen kan gå fritt.
Jag får dessutom en ny torkararm. Jag sågade ju bort toppen på
min som jag har nu.
Tycker dock detta var en schysst lösning. De lackar även på vingen.
Det som de tar ur.

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]