Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Randau
ska byta vä backspegel för någon rolig har valt att sparka sönder denna...
Har en ny och undrar om nån har några tips på hur man gör?
på den nya så sticker det bara ut en gängstång och jag gissar att den ska sskruvas på inifrån bilen, vilka inredningsdetaljer måste plockas bort för att komma åt den bulten som man måste lossa för att få bort den gamla och dit den nya?
mvh
av Fred
Om jag inte minns fel så är det bara den lilla plasttriangeln som behöver lirkas loss så kommer du åt muttern som håller spegeln. Var lite försiktig bara då de tre plast pluggarna som håller fast triangeln är lite känsliga. Den kostar dock bara några tior om olyckan skulle vara framme.
Användarvisningsbild
av stuffs
Fred skrev:Om jag inte minns fel så är det bara den lilla plasttriangeln som behöver lirkas loss så kommer du åt muttern som håller spegeln. Var lite försiktig bara då de tre plast pluggarna som håller fast triangeln är lite känsliga. Den kostar dock bara några tior om olyckan skulle vara framme.
Sedan måste även dörrsidan lossas då kontakten till spegeln sitter där innanför.

/stuffs
av Fred
Just det...helt rätt stuffs! Hade för mig att kontaktstycket satt åtkomligt utan att ta ned dörrsidan...
Användarvisningsbild
av Randau
japp nu är det gjort och man fick lossa dörrsidan men det gick mycket smärtfritt och va avklarat på ca 15 min.
Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]