I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av mullah
Hej, kan ni hjälpa mig. Har en V70 bi-fuel- 05 som helt plötsligt har börjar krångla med gasdriften. Tankmätaren visar fullt men bilen går bara en kort sträcka på gas innan den slår över på bensindrift. Kan det vara så att det är täppt i ventilen mellan huvudtanken och motorn från huvudtanken. Eller någon som vet, bävar för en skitdyr renovering !!
Användarvisningsbild
av CarMan
Om det är stopp så brukar bilen dö.
Om den själv slår över på bensin så är det fel på givare eller nått liknande (bilen väljer att gå över på bensin)
av mullah
CarMan skrev:Om det är stopp så brukar bilen dö.
Om den själv slår över på bensin så är det fel på givare eller nått liknande (bilen väljer att gå över på bensin)
Så det kan inte va nåt skit i det där munstycket/ventilen som verkstadschefen på Bilia surrade om.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag kan inte säga att det inte kan varara, men jag kan säga att det inte brukar vara.
av mullah
CarMan skrev:Jag kan inte säga att det inte kan varara, men jag kan säga att det inte brukar vara.
Okej..tack för tipset.
av mullah
CarMan skrev:Om det är stopp så brukar bilen dö.
Men det visar inget felmeddelande i displayen inne i bilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
Nä, gas systemet har inte mycke till felsöknings hjälp...

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]