Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JanneP59
Fick en 2a på besiktningen pga läckande vänstergavel på styrväxeln, nu undrar jag, går det att få tag på packboxar eller hur det nu tätar till styrväxeln, det är en ZF-växel
av JanneP59
Skruvat.se har packningssatser men tyvärr för Cam-Gear, har en ZF med modellbeteckning 7832.955.108, då är nästa fråga, finns det någon som har en verkstadshandbok eller "Repair Manual" för denna styrväxel. Volvo själva har inte några och KGK har men inte till salu är bara avsedda för ZF-verkstäderna
Användarvisningsbild
av P1800
JanneP59 skrev:Skruvat.se har packningssatser men tyvärr för Cam-Gear, har en ZF med modellbeteckning 7832.955.108, då är nästa fråga, finns det någon som har en verkstadshandbok eller "Repair Manual" för denna styrväxel. Volvo själva har inte några och KGK har men inte till salu är bara avsedda för ZF-verkstäderna

Kolla på Tradera efter manualer, Säljaren mi-ak har mycket volvomaterial. Maila honom en fråga från valfri auktion så kanske det löser sig. Kolla även på P1800 och 164-klubbens hemsidor. Där finns mycket dokumentation, även för andra Volvomodelelr
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]