Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

min färddator fungerar ibland, sist den funka stod det "dags för service", med vissa felaktiga bokstäver... men nu ser jag att den röda varningssymbolen mellan km/h och rpm räknarna lyser. har ryckt lite i kontakten till panelen men utan resultat. finns det något jag kan göra? vill helst inte köra när jag vet att den varnar för något fel...

Mvh
Lite mera info skulle sitta som en smäck.
Hur mycket har bilen rullat ?
Årsmodell ?
Senaste servicen /miltal då?
Går bilen för övrigt okej ?
Batteristatus ?
Bytt Tändstift, Luftfilter, Miljöfilter ?
Oljenivåer ?
Några meddelande i Displayen ?
Det finns mängder av "troliga" fel som vi kan gissa på, mera info = mera o flera svar...
Skulle satsa på en Felkodsavläsning på Volvo ÅF....
:-) Freddie
wissel skrev:Lite mera info skulle sitta som en smäck.
Hur mycket har bilen rullat ?
Årsmodell ?
Senaste servicen /miltal då?
Går bilen för övrigt okej ?
Batteristatus ?
Bytt Tändstift, Luftfilter, Miljöfilter ?
Oljenivåer ?
Några meddelande i Displayen ?
Det finns mängder av "troliga" fel som vi kan gissa på, mera info = mera o flera svar...
Skulle satsa på en Felkodsavläsning på Volvo ÅF....
:-) Freddie

Hade lite bråttom igår när jag skrev inlägget ;)

det är en -02 som gått 24k mil, men lampan var antagligen service, för nu efter oljebytet släktes den efter ett par minuter. färddatorn fungerade när jag startade den en gång, då gick det att skruva in lite olika funktioner, och det enda som är kvar nu under meddelande är spolarvätska, så det är nog lugnt...

då är det bara om man kan fixa färddatorn på något sätt? öppna och kolla efter kallödningar, annars köpa nytt instrument?

Jag jobbar inte med bilar utan andra maskiner. Me[…]

Keyless/Nyckeldosa

Bra början är att köra med Varta ba[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]