Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Har precis köpt en Volvo 854 2.5 SE -94. Det sitter en vinge med bromsljus på bakluckan men bromsljuset fungerar inte så jag skruvade bort glaset och skulle byta lampor men då upptäckte jag att den inte ens var inkopplad :oops: utan kabeln låg bara där i vingen. Jag såg att det finns ett hål i vingen på vänster sida så jag förmodar att man ska dra ut kabeln där men sedan undrar jag om man ska låta kabeln gå in mellan bakluckan och listen och sedan dra den ner bland dom andra kablarna via gångjärnet och sedan koppla i det på vänster bromsljus. Eller är det någon som har en monteringsanvisningen eller något bra förslag?
Senast redigerad av 2 Volvo_740_GLT, redigerad totalt 0 gång.
av Xynter
Har du genomföringen som går mellan vingen och bakluckan? Det är en ganska lång gummidel med två ledare i.
Har du inte det så är det bara att beställa på närmaste Volvohandlare.
Då jag köpte min bil så följde det med en vinge och den hade vanlig högtalarkabel i vingen, men det hade nött ordentligt på den så det blev kortslutning... Så jag rekommenderar Volvos kabelsats.
Användarvisningsbild
av kenlav
Under klädseln på bakluckan finns en kontakt för bromsljuset till vingen så det är bara att ta loss klädseln och koppla in. Glöm inte köpa gummidelen som skall sitta i utkanten av luckan.
av Volvo_740_GLT
Tackar för svaren.... Kabelskyddet är redan beställt
Har nu fått kabelskyddet men vet inte riktigt hur det ska sitta... Finns det någon som har en bild på hur det ska sitta?

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]