Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockep83
är det någon v70 ägare som kan måtta upp sitt bagage???

är intresserad av detta då jag snart är i behov av kombi bil.. får man in både en mellanstor hundbur och en barnvagn mån tro???

detta gälller årsmodellerna 02-05...
Senast redigerad av 1 jockep83, redigerad totalt 0 gånger.
av baljbalj
Har inga mått, men spontant låter det tight. Kanske en vagn på tvären (men det är jobbigt att lyfta in så). V70 har dessutom ganska kort bagage (jämfört med t.ex.Superb och Mondeo) när det gäller att köra in vagnar (dock brett och fint eftersom man kan packa ovanpå hjulhusen).

Hittade denna http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1955175
av Fred
Då är det V70N du är ute efter...inte V70II som är den nya karossen.

Mvh
/Fred
av jockep83
Fred skrev:Då är det V70N du är ute efter...inte V70II som är den nya karossen.

Mvh
/Fred
Helt rätt Fred. Har ändrat de nu. Tack
av jockep83
baljbalj skrev:Har inga mått, men spontant låter det tight. Kanske en vagn på tvären (men det är jobbigt att lyfta in så). V70 har dessutom ganska kort bagage (jämfört med t.ex.Superb och Mondeo) när det gäller att köra in vagnar (dock brett och fint eftersom man kan packa ovanpå hjulhusen).

Hittade denna http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1955175
Det var en bra länk. Precis vad jag var ute efter..... fan att dom hjulhusen är där... Min tanke var att få in hundburen längst in och skjuta den så mycket det går åt sidan och sen kanske få in vagnen liggandes på sidan om du förstår vad jag menar, 2hjul neråt 2hjul uppåt :) men men de kanske är för mycket begärt...
av Cedrix
Det där har jag också problem med, att det inte ska finnas en normal familjebil längre.
940/740:ns bagage var ju perfekt, men du är det ju så jäkla smala bagage i alla nyare bilar. Mondeo och merca E-klass är väl de enda som har ett bagage.
Superben har ju stort bagage, men det är ju så smalt och långt att det i praktiken är oanvändbart för oss med barn och hund.

Vill man dessutom ha 4 hjulsdrift så har man ett stort problem om man inte är rik.
av jockep83
ne de verkar som att om man vill ha plats får man köpa en 7sitsig minibuss och fälla dom 2 bakersta sätena så man får ett stort bagage:) men hur kul är det att köra runt i... merca och ford går då fett bort iaf, om man inte gillar rost förstås :)
av pwassvik
Vet att det är en gammal tråd men det kan alltid hjälpa någon.

Har en V70N 2004 med en halvbur från mim och fick plats med en crescent classic barnvagn bredvid utan problem, det var bara att fälla ihop och rulla in vagnen.

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Hastighetsmätare 760

Du kan köpa ett nytt kugghjul. Inte det allra[…]

Det er et godt spørsmål. Jeg begynte […]

Bra att du hittade det. Ännu bättre att […]