Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Är det någon som vet om man kan lägga till POI i den nya Sensus-RTI
Det är intressant o veta om det går, så att man kan lägga in fartkameror i navigatorn.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Svårt när man inte har det framför sig. Men tycker man inte exit när du är på stället, knappar ner lite till typ nuvarande position och sen trycker lagra?
av Steff 99
Jag har letat , även varit i kontakt med Volvo, men ingen kan säga hur man gör eller om det går, därför tänkte jag att någon kanske redan lyckats att få in kamerorna så hade det varit en stor hjälp
Användarvisningsbild
av apersson850
Enligt bruksanvisningen till RTI för de modeller som har Sensus modellåret 2012 kan man det. Filen ska vara i formatet GPX 1.1, står det.
Dessa blir så kallade myPOI, och det är möjligt att lägga till ett ljud som spelas upp när man kommer i närheten.
av danli
När jag frågade sist så skulle fartkameror vara med på bilarna tillverkade efter vecka 46 och uppdatering skulle även då finnas till de tillverkade före vecka 46.
av Steff 99
danli skrev:När jag frågade sist så skulle fartkameror vara med på bilarna tillverkade efter vecka 46 och uppdatering skulle även då finnas till de tillverkade före vecka 46.
Menar du v46 2010 vilket jag förmodar, min är tillverkad feb 2011 och där finns inte fartkameror inlagda, men det kanske kommer i den uppdaterade skivan som skall skickas ut nu under juni/juli..
av acr32
Steff 99 skrev:
danli skrev:När jag frågade sist så skulle fartkameror vara med på bilarna tillverkade efter vecka 46 och uppdatering skulle även då finnas till de tillverkade före vecka 46.
Menar du v46 2010 vilket jag förmodar, min är tillverkad feb 2011 och där finns inte fartkameror inlagda, men det kanske kommer i den uppdaterade skivan som skall skickas ut nu under juni/juli..
Har fått det bekräftat av en person, som borde ha bra insyn/vetenskap att det kommer vara tillgängligt i den uppdaterade skivan som kommer ut snart. :D
Lite sent kanske, men men....
av danli
Steff 99 skrev:
Nej, jag avsåg vecka 46 2011
av danli
acr32 skrev:
Steff 99 skrev:
Har fått det bekräftat av en person, som borde ha bra insyn/vetenskap att det kommer vara tillgängligt i den uppdaterade skivan som kommer ut snart. :D
Lite sent kanske, men men....
RTI uppdateringen för 2011 kommer troligen snart, men den är troligen inte fabrikstandard i bilarna förens vecka 46 då man ställer om i fabriken för förändringar. Min bil är precis byggd, den lär inte ha uppdateringen. (Volvo borde släppa uppdatering oftare)

Lite off topic kanske, men någon som har koll på hur det är med gratis uppdateringarna som man får?
Säljarna säger gärna gratis i 2 år, men läser man står det 2 uppdateringar. Vilket båda är sant om uppdatering endast kommer en gång om året. Men det känns tråkigt om man måste utnyttja första uppdateringen direkt när man får bilen.
Ford hobby husbil chassinummer

Kolla höger hjulhus fram, det kan dock som sa[…]

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Spridare som legat länge, speciellt om man k&[…]