Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

magnuz skrev:Igår fick jag igång motorn en gång, men efter två sekunder så stannade den igen, jag hann gasa några gånger så det kom en del rök från avgasröret. Det verkar inte vara batteriet(även om det är slut nu eftersom jag försökt starta flera gånger). Batteriet har väl ingen funktion för motorn efter start? Kan det vara bränslepumpen som lagt av eller något annat som gör att motorn inte får bensin eller får för lite bensin.
kolla bränsle pumpen. jag hade samma fel på v70. den gick i gång titt som tätt. den dog till och med under körning. '

startade efter 1-2 dagar men tvär dog efter 2-3 s.
Om det är immobilizern det är fel på kan man se det på något sätt. Nu är batteriet helt urladdat så nu går inte ens startmotorn så då kanske inte immobilizern har någon funktion. Ska ladda batteriet och testa igen, är det något man kan kolla för att utesluta immobilizer problem?
sån är min med ibland.. går igång 1-2 sekunder sen lägger den av.. går inte starta om ja inte vrider nyckeln till 0 först och i värsta fall måste ja ta ur nyckel och vända den ett halv varv..

på min bil är de immobilizern (antennringen) som krånglar.. ibland kan ja se de på att larmdioden blinkar jätte fort
Kollar immobilizern nyckeln direkt eller är det efter att motorn startat. För batteriet är för dåligt nu för startmotorn. Man ska ju kunna se om larmdioden blinkar eller lyser när man startar bilen, men nu när jag vrider så klickar det bara till larmdioden blinkar inte.
Jag fick igång den :) med startkablar och hjälp från en annan bil så kunde jag försöka lite längre och motorn höll på att hosta och det kom mycket rök sen startade den och går fint. Troligen hade motorn blvit sur när jag hade startart motorn och gasat och sen stängt av(jag åkte aldrig iväg) och försöken att starta drog på batteriet(som hade en dåligt åtsittande kabel så batteriet var nog inte så bra laddat) så det blev mindre och mindre ström kvar. Nu är batteriet bytt och sitter åt ordentligt i kablarna.
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]