Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Noodles skrev: Inte min bil på bilderna men likadan..? ;)
Skriv då det i annonsen.
av Noodles
Amli skrev:
Noodles skrev: Inte min bil på bilderna men likadan..? ;)
Skriv då det i annonsen.
Skulle du tycka annonsen blir mer seriös då? :)
av Noodles
Det jag hade i åtanke var att vill man sälja en bil för x antal tusenlappar, ofta 100-tals sådana så bör man kunna skaka fram en kamera och ta en bild.
De flesta vet nog redan hur en blå V70II ser ut, men oftast vill man ju se just den bilen som är till salu. :)
av Mwi
Jag tror upplägget är följande. Att ha ett riktigt lågt pris i annonsen, många blir intresserade och ringer/mailar och svaret är ganska säkert. Det är väldigt stort intresse men om du betalar 5000:- i handpenning så håller jag bilen till dig. 10 st lurade köpare x 5000:- = 50000 netto enda utgiften är annonsen och ett kontantkort till mobilen. Och får polisen tag i bedragaren så är säkert pengarna redan borta.
Användarvisningsbild
av kave
Och vem betalar något alls i handpenning eller liknande?
Om något verkar vara för bra för att vara sant är det ofta så också. Enkel logik.
Dessvärre är det många som vill ha allt så billigt och enkelt som möjligt i livet och som frossar i löjliga historier om den ena efter den andra som gjort riktiga kap eller tjänat massa pengar på enkla grejor.
Användarvisningsbild
av Guligan
Någon som vill ringa och kolla?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Haha riktigt dålig bluffmakare, som inte ens orkar fylla i regnummer för annonsen ens. Blir så trött på såna där, vore kul å ringa ioförsig o stämma träff för att sedan utebliva, men det är säkerligen handpenning personen är ute efter, eller så är mätaren backad.
av Tartryffel
gnestakalle skrev:Den har ju faktiskt gått 18000 mil så priset är nog OK. Telenumret är ju åt skogen men jag tror han vill bli kontaktad via mail. Vad jag vet så kollas väl alla annonser här på forumet men den där annonsen är ju upplagd på hemsidan så jag vet inte hur det funkar då.

Mvh GK
Du har ju varit medlem på forumet hur länge som helst och brukar aldrig gå bort dig. Men hur tänkte du här egentligen? En tre år gammal D5 med all utrustning skulle kosta 110.000 kr?
av Desmodue
Köpte precis en V70 II 2.4D automat med allt som ingår i Momentumpaketet + High Performance sound, tilsattsvärmare med parkeringsvärmare och tidstyrning, Bluetooth, avstängningsbar barkudde.
13 600 mil och jag fick den för 155 000:-
Den är i ganska fint skick välservad med almuninium sommar- och vinterhjul.

Det är väl ganska lågt, ok och verkade inte vara skumt alls?

Rent mekaniskt så finns det inget att klaga på.

Bengt
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]