Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Synd att det är så få val. Är det någon speciell anledning till det? Med de färgerna skulle jag nog valt i följande ordning:

Svart
Vit
Titanium
Röd
Silver
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Välj en mörk färg så att kontrasten mot kromdetaljena syns bättre.

Silvermetallic ex är inte bra ur denna synpunkt enligt mig.
av Electric
kitco skrev:Har nyligen lagt en beställning på en R-design 2,5FT, färgen jag valde blev silver nu grubblar jag på ifall jag tog rätt färg någon som har bilder på en R-design V70 med silver färg. Jag funderar även på electric silver den har jag heller inte sätt live.

Vilka skulle ni valt mellan electric silver eller silver? OBS gillar inte mörka eller beige färger därav går dessa bort.
Hej!
Här kommer bild på min V70 R-Design Electricsilver.
URL=http://forumbilder.se]Bild[/URL]
URL=http://forumbilder.se]Bild[/URL]
Användarvisningsbild
av FWH
Svart är snyggt.

När den är ren.... :lol:
Användarvisningsbild
av opA
FWH skrev:Svart är snyggt.

När den är ren.... :lol:
... och nypolerad. :mrgreen:
av vandenhoogen
Själv säger jag självklart VIT...:)

Hade en vit bil för några år sedan då det var totalt ute...och vart överraskad hur lätt den var att hålla ren tillskillnad från den grafitgrå metallic jag hade tidigare, som vart hopplös var tvungen att torka den för att inte vattendroppar ska synas såfort de torkar. När jag sålde min vita mazda och köpte den s80 jag har idag blev det åter igen mörkgrå metallic. Och nu har jag definitivt fått nog av mörka bilar. Hinner knappt torka förrän det ligger ett lager damm på den som syns direkt.

Så jag röstar för vitt men tycker samtidigt att det finns lite väl många vita V70 ute på vägarna nu så ni andra får gärna köpa annat:) Beställde min nya vita utan Takrails, samt herrgårdsvagnspaket 2 dvs 5st tonade rutor, i kombination med svarteloxerad aluminium som R design har...blir verkligen hur snyggt som helst;) Inte många veckor kvar till leverans nu...

Den electric silver här ovan är inte heller helt fel:D
av Soulman
perhall skrev:Nu låter jag kanske lite som en sur och bitter Vi Bilägare-läsare, men hur funkar electric silver när man lackar om delar? Om man efter 2-3 år har två omlackderade delar, vilket inte är ovanligt, kommer de att skifta lika snyggt som med originallack? Nej, gissar jag... /PH
Det där är så sant. Samma problem hade jag på en blå metallic som fick lackas och polerades om fem gånger innan jag kunde godta arbetet för att sen sälja bilen vidare. Det spelar ingen roll hur försiktig man är med sin egen bil, det är allt som oftast nån annan :-(O) som åsamkar skador på den egna bilen. Väljer jag en företagsbil spelar det mindre roll eftersom andrahandsvärdet inte är mitt problem.
av Soulman
Så är det säkert. Men det kan ju knappast vara nåt som företaget kräver av föraren. Åtminstone skulle jag aldrig acceptera att behöva stå för kostnaden av en dåligt reparerad leasingbil.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]