Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bobzi
Hejsan Har en 740 88A, med B230F som har sitt egna liv.. Hade först fel luftmassemätare på med slutnummer 016 som var fel, tog en mätare med slutnummer 007, Då slutade den fetta på och svartryka, körde en stund och den gick gudomligt gött då de är planad topp och trimkam i.

Men sedan när jag ställde den och fixade belysningen började den gå ner i tomgång, gå på 2-3 cylindrar osv precis som det fattades bränsle.. jag har hivat i 10liter totalt från snustorr tank.. Tycker inte den borde slurkat i sig allt på 800 meter..

Har provat de mesta och bytt de mesta tror jag..

Fördelare
Rotor
Styrbox
Stift
Tändkablar
LMM
Smörjt Jordpunkter/Bytt kablar

Tips mottages varmt !
När motorn började hacka, började det låta om bränslepumpen under bilen då? Vad jag funderar på är om du har en dåligt fungerade tankpump.

Mvh GK
av Bobzi
gnestakalle skrev:När motorn började hacka, började det låta om bränslepumpen under bilen då? Vad jag funderar på är om du har en dåligt fungerade tankpump.

Mvh GK
Hej !

Tankpumpen bytte jag innan jag satte i armaturen :) Det låter om pumpen under bilen JA.
Det jag är ute efter är om pumpen låter som om den skulle gå tomt. Om det är fallet bör du nog kontrollera att tankpumpen verkligen fungerar. Det är ju så att speciellt när det börjar bli nära eller under kvarts tank så behöver tryckpumpen matning från tankpumpen.

Mvh GK
ELFEL från helvetet?

Efter att ha bytt bromsvätskan till kopplinge[…]

Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]