Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Tyvärr, aktiveringen ligger i styrenheten, så det skulle inte hjälpa om du hittade nummret.
Sedan är det knappast troligt att informationen som skickas mellan bilen och VOC är enkel att tyda/kopiera. Så det är nästan omöjligt att veta vad som skall stå i meddelandet. (Om det ens är ett SMS, kanske skickas informationen på något annat sätt.)

När prenumerationen är slut så måste du "låsa upp" funktionerna igen. Annars kommer den strunta i kommandon som skickas till den.
Dock kommer alltid SOS knappen fungera vad jag förstått.
av tobbjo
Har inte heller hittat någon plats för ett extra sim-kort. Finns ingenting utöver blåtand i menysystemet heller.
Hade ju varit trevligt att kunna utnyttja den externa antennen när man åker ut i ödemarken, eller när man glömt mobilen hemma. Vet att det finns ett andra sim i andra modeller, men har volvo plockat bort det i V60:n? Verkar inte bättre. Vet inte om den funktionen finns samtidigt som blåtand i de andra modellerna.
av Lövet
Bluetooth handsfree har inget simkort eftersom den använder telefonens
VOC har ett eget simkort som inte kan bytas

Jag som har den gamla typen av telefon har SIM-hållare i handsfacket.
av Novis01
Jag har VOC på min V70 och en tom SIM-hållare i handskfacket ??:-/
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]