Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kitco
Har nyligen lagt en beställning på en R-design 2,5FT, färgen jag valde blev silver nu grubblar jag på ifall jag tog rätt färg någon som har bilder på en R-design V70 med silver färg. Jag funderar även på electric silver den har jag heller inte sätt live.

Vilka skulle ni valt mellan electric silver eller silver? OBS gillar inte mörka eller beige färger därav går dessa bort.
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag skulle valt electric silver då den bryter lite bättre mot alla silver silk detaljer, backspeglar etc. Annars kommer de nog att försvinna. Om det nu inte är det du är ute efter? Men då väljer man nog inte en R-Desgin för att köra disktret.. 8)

Grattis till beställningen föresten!
Användarvisningsbild
av na96gen
Föresten kan man ens välja electric silver till en R-Design nu? Tror de valet är borta.
Vet att de börjat att begränsa de vsl man kan göra nu.
av kitco
Tack, säljaren visade alla färger som var tillgängliga och där fanns electric silver tillgänglig. Jag fick prel. leverans tid till v19 finns det någon chans att det det går snabbare eller håller de tiden precis?
Användarvisningsbild
av na96gen
Dåså kör på Electric :D
Ang levtid så kan det nog både gå fortare och långsammare, nog inget annat än att hålla tummarna, vänta, längta och hoppas... :P

Valde du till några flera options?
av Mr T
Hej,

Användaren Betterlead här på forumet har en R-design i Seashell metallic. Riktigt snyggt! Seashell bryter lagom mot både det svarta och det silvriga. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 07#p479207
Både silver och electric tycker jag bryter lite för lite mot det silvriga även om de bryter bra mot det svarta.
Berätta vad du väljer och kom tillbaka med en bild när den är levererad! :)

//Mr T
Användarvisningsbild
av opA
Mr T skrev:Hej,

Användaren Betterlead här på forumet har en R-design i Seashell metallic. Riktigt snyggt! Seashell bryter lagom mot både det svarta och det silvriga.
Håller med Mr T här..

Seashell metallic är faktiskt läcker ! Ska in till Volvo i stan på lördag och hämta mig en seashell färgad V60 för lite körning under helgen och blev faktiskt förvånad när jag såg den live hur snygg den faktiskt var i den färgen.

Så för att bryta allt de silvriga så kanske den färgen vore något ?

Går det att ändra färg när man beställt ? :oops:
Lägga till utrustning förstår jag att man kan ändra/lägga till.. men just färgen (?)
Användarvisningsbild
av na96gen
Allt kan du ändra så länge det är ändringsbart, så byta färg ska inte vara något problem
av Steff 99
Vill bra tillägga att "seashell" är en väldigt tacksam färg. den ser nytvättad ut i flera veckor och verkar tåla små repor utan att det syns.
Att den sedan passar väldigt bra i R-design gör inte saken sämre

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]