Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oilburner
Hengerfeste er noe som blir ettermontert enten du bestiller det sammen med bilen eller monterer det senere. Dermed er prisen den samme. Jeg har samme bil men my10 og det skulle forhandler ha ca 11600 nok for i norge mens jeg betalte ca 9200 sek i sverige. Altså veldig god grunn til å ta seg en Harry tur. :mrgreen:
Oilburner
av Twendor
oilburner skrev:Hengerfeste er noe som blir ettermontert enten du bestiller det sammen med bilen eller monterer det senere. Dermed er prisen den samme. Jeg har samme bil men my10 og det skulle forhandler ha ca 11600 nok for i norge mens jeg betalte ca 9200 sek i sverige. Altså veldig god grunn til å ta seg en Harry tur. :mrgreen:
Oilburner
Bestiller man dragkrok samtidig med bilen, blir det innmontert (TSA) Trailer Stability Assist i XC60?
Har fått forklart at dette ikke blir ettermontert, men om jeg har misforstått må gjerne de som har inside informasjon rette meg.
Användarvisningsbild
av oilburner
Ja du har nok missforstått for som nevnt så blir ikke dette montert på fabrikken men hos bilforhandleren etter at bilen er levert. TSA blir da også programert inn på samme verksted. Min oppgitte pris er selvfølgelig inkludert programering. glemte å nevne at jeg snakker om avtagbart hengerfeste og jeg tok den nye type el kontakt. såkallt ny EU standard. Vet heller ikke om det muligens kan være en liten forskjell i pris på bil med og uten skid plate da det er forskjellig bestillings nummer på dekkplaten som skjuler feste for kula. jeg har i allefall skidplate på min bil.
Oilburner
av Twendor
Ligger TSA klar i bilen for programering.?

Jeg mangler dragkrok på bilen(har på konebilen). Men ingen krok uten TSA, og vurderte derfor å bytte i en ny R-design m/krok til våren neste år. Venter på brunt skinninteriør og nytt interiør likt S60, før jeg bestiller.
Användarvisningsbild
av oilburner
Såvidt jeg vet så er jo TSA kunn et softvare program så om det ligger inne på bilens computer og bare behøver å aktiveres når bilen får henger feste eller om hele programmet blir lastet inn når krok blir montert er jo egentlig ett fett. men jeg tipper at dette blir lastet inn når krok blir montert. Nå har ikke jeg regningen forran meg men jeg innbiller meg at det sto rundt 600sek for selve programeringen.
TSA er jo bare en litt annen styring av ABS/ESP systemet slik at bilens computer vet at bilen vil reagere litt annerledes når ABS/ESP systemet jobber og følgelig så vil også systemet jobbe litt anerledes. Den får beskjed om henger er påkobblet eller ikke via el kobblingen.
av pksto
Hei
Jeg er ny her på forumet. Er det noen som har forhandler å anbefale. Skal få montert hengerfeste på min xc60 r.design 2010 mod. Helst nær Strømstad
av pksto
oilburner skrev:Hengerfeste er noe som blir ettermontert enten du bestiller det sammen med bilen eller monterer det senere. Dermed er prisen den samme. Jeg har samme bil men my10 og det skulle forhandler ha ca 11600 nok for i norge mens jeg betalte ca 9200 sek i sverige. Altså veldig god grunn til å ta seg en Harry tur. :mrgreen:
Oilburner
Kan du si meg hvilken forhandler su tok kontak med?

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]