Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
Hejsan

Vart hittar jag Evolves svarta motorfäste i Sverige ? De har två st, En i gummi som är svart och en blå som är polyutheren. Den blåa sägs vara lite för hård för att ge en tyst gång men den svarta är maffigare.

Nu undrar jag bara vart man köper den...
Användarvisningsbild
av _Rick_
De verkar ha den blåa eller iaf liknande.

Tänkte mer på en Svensk ÅF

SAM Steffansson har Polyutherene. Men det blir nog för hårt för 'gatbruk'
Användarvisningsbild
av iaken
Jag köpte den stora övre bussningen till motorn. har inte monterat den. Men den är mjukare i materialet än bärarmsbussningarna jag köpte samtidigt. men jag är lite orolig för att det ska låta mer i coupen. Vi får se hur det blir helt enkelt. Skulle vilja få tag i de bussningarna som sitter bak på bärarmen också. Får kontakta SAM igen och se om de kan fixa dom också.
Användarvisningsbild
av CarMan
spar pengarna!!!
verför byta detta färte om du inte tänker byta dom andra små bustningarna som håller resten av staget?
Användarvisningsbild
av iaken
Byter de bussningar som hör till den rörliga delen så sett :) Betalar hellre 375kr och lägger ner lite tid på att fixa motorbussningen som f.ö spruckit än att låta bilia gå lös på den och få betala minst det tredubbla + arbete. De anmärkte på min motorbussning nu på servicen. men minns jag inte fel så har du, carman, sagt att den håller i många mil trots spricka och bytes när den gått av helt.. (?)
Användarvisningsbild
av CarMan
iaken skrev:Byter de bussningar som hör till den rörliga delen så sett :) Betalar hellre 375kr och lägger ner lite tid på att fixa motorbussningen som f.ö spruckit än att låta bilia gå lös på den och få betala minst det tredubbla + arbete. De anmärkte på min motorbussning nu på servicen. men minns jag inte fel så har du, carman, sagt att den håller i många mil trots spricka och bytes när den gått av helt.. (?)
Varför byter du inte bustningen själv? orginalet byter man ju på 30 min uten specialverktyg om man står i ett garage med vanliga hobby verktyg.
av nevyn
Tror han menade att han byter den själv? Eller?

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]