Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sexD
Tjena, jag såg guiden i forumet om hur man eftermonterar strömställaren i ratten för audio. Detta gällde en v70. Det jag undrar är om samma sak kan appliceras på min bil. Jag har en s80 från 2001. Allt jag har i ratten är farthållare (cruise) till vänster. Men det är en plastbit till höger där strömställaren ska sitta? Jag såg att jag behövde knapparna och någon kabel. Så var kan jag få tag på detta och vad är det för kabel? Det jag kan tillägga är att min stereo är en hu-601

Funkar detta till s80 2001 och var kan jag få tag på komponenterna ??

MVH
Användarvisningsbild
av wissel
Jag köpte min hos Volvo för 435:- Montering ca 400:-
Programering skall till vill jag minnas, 250 kronor tror jag det var.......
Så visst funkar det och dessutom värt hur mycket som helst...förstår inte hur jag överlevde utan...
Användarvisningsbild
av helgonet1
sexD skrev:Tjena, jag såg guiden i forumet om hur man eftermonterar strömställaren i ratten för audio. Detta gällde en v70. Det jag undrar är om samma sak kan appliceras på min bil. Jag har en s80 från 2001. Allt jag har i ratten är farthållare (cruise) till vänster. Men det är en plastbit till höger där strömställaren ska sitta? Jag såg att jag behövde knapparna och någon kabel. Så var kan jag få tag på detta och vad är det för kabel? Det jag kan tillägga är att min stereo är en hu-601

Funkar detta till s80 2001 och var kan jag få tag på komponenterna ??

MVH
Om du menar volymkontroll samt kanalbyte i ratten så är det tillvägagångssättet precis samma på din bil som på V70. Har själv en S80-01 som jag monterade "strömställaren" i och jag följde anvisningarna i den guiden faktiskt. Allting är förberett så det är bara att köpa grejorna och montera. Glöm ej att ta ur nyckeln ur tändningslåset och vänta i 5-10 minuter sen tar du loss minus kabeln på batteriet innan du monterar "strömställaren".

När du är klar med monteringen sätt i tändningsnyckeln och vrid den till läge två sen sätter du tillbaks minuskabeln på batteriet igen, detta för att undvika att få airbagen i nyllet om den skulle utlösa. Nån mjukvara behövs ej. Det är klart för användning direkt. Komponenterna köper du på Bilia. Lycka till :-)-)
Användarvisningsbild
av wissel
Helt rätt helgonet1, mjukvaran som jag gjorde samtidigt var för Dimningen i Backspegeln....
Freddie
av sexD
Skulle man kunna få reda på specifikt vad det är för kabel jag behöver? Det framgår inte så bra i guiden på forumet. Det står bara att man behöver en kabel. Men artikelnummer eller namn på denna kabel skulle varit till stor hjälp
Användarvisningsbild
av wissel
Artikelnumret kan vara VO 8633966 men det är troligen för Knappsatsen och lilla gröna kabeln.
Enligt vissa källor så KAN den kabeln finnas på plats i din bil redan !
Freddie

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]